Page 54 - Marketinški pristopi in trendi v turizmu v novi realnosti
P. 54
Petra Zabukovec Baruca
Analiza kampanje »Hello World. It’s me, Tomorrow«
Turistična destinacija. Portugalska.
Znamka. Krovna znamke turistične destinacije Portugalske, Visit Por-
tugal.
Naročnik. Nacionalna turistična agencija, predstavljena z logotipom.
Komunikacijski elementi. Slogan se pojavi na začetku videospota, tr-
žna znamka Visit Portugal pa na koncu videospota z metaoznako
ključnika #CantSkipTomorrow #VisitPortugal. Uporabljajo se gla-
sovni prenos in podnapisi. V zgodbi je glavni protagonist poose-
bljena prihodnost, ki nagovarja sedanjost. V 90-sekundnem video-
oglasu so predstavljeni impresivni posnetki narave (zelena pokra-
jina, zalivi, morje, puščave, slapovi, sončne pokrajine), ki jih sprem-
lja glas mladega fanta, ki prihaja iz prihodnosti (jutri). Fant pravi,
da si želi skrbeti za naravo našega planeta, da ga ohranimo tudi
za čas, ko bo odrasel. Pri tem izpostavi sporočilo: »Spremenimo se
danes, da bomo jutri lahko potovali.« Video uvaja aspiracijske ele-
mente, kot so citati, sanje, detajli intime, kot je dotik itd. Umirjena
instrumentalna glasba je premišljeno izbrana iz pesmi »Verdes são
os Campos« (»Zelena so polja«) Zece Afonsa, ki učinkovito pove-
zuje preteklost s prihodnostjo ter vsako od teh potovanj spremeni v
upanje za boljši jutri, kjer ostaja zelena narava dominantna.
Skladnost. Svetovna turistična organizacija je izjavila, da se bo tu-
ristični sektor po covidu okrepil močneje kot kdaj koli prej in v
ospredju bodo dejanja odgovornih turistov, ki soustvarjajo moč-
nejši in trajnostnejši turizem (u nw to, b. l.). Kampanja krepi ta cilj
in ob ponovnem zagonu turizma poziva k ponovnemu premisleku
o spremembah v smeri trajnostnega in odgovornega turizma.
Cilji. Okrepiti turistično podobo znamke, dvigniti kolektivno zavest o
odgovornosti za ohranjanje okolja kot ključni vrednoti turizma.
Sporočilo. Kampanja nagovarja neposredno svetovno javnost in po-
ziva k spodbujanju odgovornejšega turizma. Namesto kampanje,
ki neposredno konkurira drugim evropskim državam za večji turi-
stični tržni delež, pristop Visit Portugal poziva h kolektivni odgo-
vornosti sveta, da se zavaruje in ohrani, kar nam je dala narava.
Kreativa. https://www.youtube.com/watch?v=JgRwvUxmhOM.
Analiza kampanje »No drama«
Turistična destinacija. Švica.
54
Analiza kampanje »Hello World. It’s me, Tomorrow«
Turistična destinacija. Portugalska.
Znamka. Krovna znamke turistične destinacije Portugalske, Visit Por-
tugal.
Naročnik. Nacionalna turistična agencija, predstavljena z logotipom.
Komunikacijski elementi. Slogan se pojavi na začetku videospota, tr-
žna znamka Visit Portugal pa na koncu videospota z metaoznako
ključnika #CantSkipTomorrow #VisitPortugal. Uporabljajo se gla-
sovni prenos in podnapisi. V zgodbi je glavni protagonist poose-
bljena prihodnost, ki nagovarja sedanjost. V 90-sekundnem video-
oglasu so predstavljeni impresivni posnetki narave (zelena pokra-
jina, zalivi, morje, puščave, slapovi, sončne pokrajine), ki jih sprem-
lja glas mladega fanta, ki prihaja iz prihodnosti (jutri). Fant pravi,
da si želi skrbeti za naravo našega planeta, da ga ohranimo tudi
za čas, ko bo odrasel. Pri tem izpostavi sporočilo: »Spremenimo se
danes, da bomo jutri lahko potovali.« Video uvaja aspiracijske ele-
mente, kot so citati, sanje, detajli intime, kot je dotik itd. Umirjena
instrumentalna glasba je premišljeno izbrana iz pesmi »Verdes são
os Campos« (»Zelena so polja«) Zece Afonsa, ki učinkovito pove-
zuje preteklost s prihodnostjo ter vsako od teh potovanj spremeni v
upanje za boljši jutri, kjer ostaja zelena narava dominantna.
Skladnost. Svetovna turistična organizacija je izjavila, da se bo tu-
ristični sektor po covidu okrepil močneje kot kdaj koli prej in v
ospredju bodo dejanja odgovornih turistov, ki soustvarjajo moč-
nejši in trajnostnejši turizem (u nw to, b. l.). Kampanja krepi ta cilj
in ob ponovnem zagonu turizma poziva k ponovnemu premisleku
o spremembah v smeri trajnostnega in odgovornega turizma.
Cilji. Okrepiti turistično podobo znamke, dvigniti kolektivno zavest o
odgovornosti za ohranjanje okolja kot ključni vrednoti turizma.
Sporočilo. Kampanja nagovarja neposredno svetovno javnost in po-
ziva k spodbujanju odgovornejšega turizma. Namesto kampanje,
ki neposredno konkurira drugim evropskim državam za večji turi-
stični tržni delež, pristop Visit Portugal poziva h kolektivni odgo-
vornosti sveta, da se zavaruje in ohrani, kar nam je dala narava.
Kreativa. https://www.youtube.com/watch?v=JgRwvUxmhOM.
Analiza kampanje »No drama«
Turistična destinacija. Švica.
54