Page 78 - Marketinški pristopi in trendi v turizmu v novi realnosti
P. 78
Helena Nemec Rudež
nimi rešitvami. Dodajamo pa tudi element varnosti za potrebe drugega
sklopa. V slednjem namreč ugotavljamo, ali obstaja korelacija med ele-
menti, povezanimi z digitalnimi rešitvami nastanitvenih obratov, na eni
strani in pomembnostjo varnosti v nastanitvenih obratih na drugi; in če
da, kakšna je smer in kolikšna je jakost posamezne korelacije. V tretjem
sklopu ugotavljamo, ali obstaja korelacija med zaznavanjem pomembno-
sti posameznih elementov digitalnih rešitev v nastanitvenih obratih; in če
obstaja, kakšna in kolikšna je.
Digitalne rešitve merimo s sedmimi spremenljivkami o pomembno-
sti brezstičnega in enostavnega digitalnega komuniciranja nastanitvenih
obratov z gosti, dodatno spremenljivko pa smo uporabili za merjenje
vidika varnosti v nastanitvenih obratih. Za ocenjevanje strinjanja s po-
membnostjo posamezne trditve smo uporabili petstopenjsko lestvico Li-
kertovega tipa (1 – popolnoma se ne strinjam, 5 – popolnoma se strinjam).
Vprašanja oziroma trditve o pomembnosti digitalnih rešitev smo obliko-
vali na podlagi pregleda literature o vpeljavi digitalnih rešitev v nastani-
tvah. Spremenljivke so:
• »Informacije o nastanitvenem obratu so na voljo preko spleta«,
• »Nastanitveni obrat se hitro odzove na vprašanja gostov, ki so po-
stavljena preko spleta«,
• »Nastanitveni obrat je aktiven na družbenih omrežjih«,
• »Na družbenih omrežjih se pozitivno govori/piše o nastanitvenem
obratu«,
• »Storitve v nastanitvenem obratu so skladne z najnovejšimi trendi«,
• »Rezervacija nastanitvenega obrata je enostavna« in
• »Prijava in odjava iz nastanitvenega obrata sta enostavni«.
Spremenljivka, ki se nanaša na merjenje vidika varnosti, je: »Gost se v
nastanitvenem obratu počuti varno (zdravstveni vidik, osebna varnost)«.
Preučevano populacijo predstavlja generacija Z; vzorčenje je priložno-
stno, v vzorec so bili zajeti študenti Univerze na Primorskem Fakultete za
turistične študije – Turistice v mesecu maju leta 2021. Čeprav se vpraša-
nja v raziskavi niso nanašala striktno na epidemijo, predpostavljamo, da
mnenje respondentov upošteva okolje leta 2021 in s tem gledišče v času
epidemije koronavirusa.
Anketni vprašalnik je bil za potrebe širše raziskave posredovan 280 štu-
dentom. Nanj jih je v desetih dneh, kolikor časa je bil anketni vprašalnik
na voljo, odgovorilo 150, stopnja odziva je bila torej 54-odstotna. Anketi-
78
nimi rešitvami. Dodajamo pa tudi element varnosti za potrebe drugega
sklopa. V slednjem namreč ugotavljamo, ali obstaja korelacija med ele-
menti, povezanimi z digitalnimi rešitvami nastanitvenih obratov, na eni
strani in pomembnostjo varnosti v nastanitvenih obratih na drugi; in če
da, kakšna je smer in kolikšna je jakost posamezne korelacije. V tretjem
sklopu ugotavljamo, ali obstaja korelacija med zaznavanjem pomembno-
sti posameznih elementov digitalnih rešitev v nastanitvenih obratih; in če
obstaja, kakšna in kolikšna je.
Digitalne rešitve merimo s sedmimi spremenljivkami o pomembno-
sti brezstičnega in enostavnega digitalnega komuniciranja nastanitvenih
obratov z gosti, dodatno spremenljivko pa smo uporabili za merjenje
vidika varnosti v nastanitvenih obratih. Za ocenjevanje strinjanja s po-
membnostjo posamezne trditve smo uporabili petstopenjsko lestvico Li-
kertovega tipa (1 – popolnoma se ne strinjam, 5 – popolnoma se strinjam).
Vprašanja oziroma trditve o pomembnosti digitalnih rešitev smo obliko-
vali na podlagi pregleda literature o vpeljavi digitalnih rešitev v nastani-
tvah. Spremenljivke so:
• »Informacije o nastanitvenem obratu so na voljo preko spleta«,
• »Nastanitveni obrat se hitro odzove na vprašanja gostov, ki so po-
stavljena preko spleta«,
• »Nastanitveni obrat je aktiven na družbenih omrežjih«,
• »Na družbenih omrežjih se pozitivno govori/piše o nastanitvenem
obratu«,
• »Storitve v nastanitvenem obratu so skladne z najnovejšimi trendi«,
• »Rezervacija nastanitvenega obrata je enostavna« in
• »Prijava in odjava iz nastanitvenega obrata sta enostavni«.
Spremenljivka, ki se nanaša na merjenje vidika varnosti, je: »Gost se v
nastanitvenem obratu počuti varno (zdravstveni vidik, osebna varnost)«.
Preučevano populacijo predstavlja generacija Z; vzorčenje je priložno-
stno, v vzorec so bili zajeti študenti Univerze na Primorskem Fakultete za
turistične študije – Turistice v mesecu maju leta 2021. Čeprav se vpraša-
nja v raziskavi niso nanašala striktno na epidemijo, predpostavljamo, da
mnenje respondentov upošteva okolje leta 2021 in s tem gledišče v času
epidemije koronavirusa.
Anketni vprašalnik je bil za potrebe širše raziskave posredovan 280 štu-
dentom. Nanj jih je v desetih dneh, kolikor časa je bil anketni vprašalnik
na voljo, odgovorilo 150, stopnja odziva je bila torej 54-odstotna. Anketi-
78