Page 94 - Pahor, Miroslav. 2022. Samo morje je vedelo: zbrani prispevki k slovenski pomorski zgodovini 2. Uredila Aleksander Panjek in Nadja Terčon. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 94
o morje je vedelo: zbrani prispevki k slovenski pomorski zgodovini 2

Ladijski model brigantine.
oceanke »La Fortuna« (1884–1885). V devetdesetih letih se pojavi kot la-
stnik vseh 24 karatov ladje tipa bark še Anton Keršanac iz Portoroža, ki je
imel prekooceanko »Metta« (1892–1893). K vsem tem moramo prišteti še
Jožefa Kanteta iz Trsta in Jožefa Kanteta z Reke, ki sta imela vsak 12 ka-
ratov na barku »Elvira« (1877–1892).

Po številu sledijo brigantine. Prvi slovenski ladjar, ki ga srečamo kot
gospodarja tega tipa ladje, je Vincenc Furlan iz Benetk. Leta 1849 je kupil
brigantino z imenom »Gloria«. Z njo je trgoval do leta 1859, ko jo je končno
prodal. Furlanu sledi Karlo Godnič iz Trsta z ladjo »Ristoro« (1852–1856),
dalje Adolf Klemenčič, prav tako iz Trsta, z ladjo »Beneficato« (1857–1859)
in Bernard Eržen z ladjo »Argo« (1858–1862). V sedemdesetih letih se po-
javi še Franc Šušteršič iz Trsta z brigantino »Giuseppina« ( 1876–1877).
K tej peterici moramo prišteti še Pavla Kugyja iz Linda na Koroškem in
Andreja Tomana iz Trsta, ki sta v letih 1853 in 1855 imela vsak pol brigan-
tine »Ivan«.

Sledijo lastniki plovnih enot tipa brigškuner. Prvi je bil Vincenc
Furlan, ki je leta 1848 kupil Grb mesta Ljubljane, kakršen ustreza krmi
barka »Laibach« v Benetkah ladjo z imenom »Giacomo«. Prodal jo je pred

94
   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99