Page 102 - Lepičnik Vodopivec Jurka, Mezgec Maja. Ur. 2023. Vseživljenjsko učenje odraslih za trajnostni razvoj in digitalni preboj. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 102
a Zalaznik, Tjaša Redek in Polona Domadenik Muren

vanj in usposabljanj udeleževati pogosteje. Ker je to za delodajalce obvezu-
joče, se vprašanj, ki so vezana na ta usposabljanja, v naši raziskavi nismo do-
tikali.

Ugotovitve kvalitativne raziskave
Primanjkljaj kompetenc v panogi in podjetju, sistem ocenjevanja kompetenc in
zaznavanja kompetenčnih vrzeli
V podjetjih, ki so bila zajeta v raziskavo, menijo, da se same tehnične spret-
nosti, znanja in kompetence v akademskih programih izobraževanja dobro
usvoji, manjka pa spretnosti, kako naučena tehnična in druga znanja uspe-
šno uporabiti v praksi. Timsko delo, agilnost, fleksibilnost, sodelovanje, odprtost
do drugačnih rešitev in proaktiven pristop k iskanju novih inovativnih oblik sode-
lovanja so spretnosti, ki bodo v prihodnosti še bistveno pomembnejše. V ve-
likih podjetjih izpostavljajo tudi problem pomanjkanja kompetenc s področja
vodenja (komunikacijske spretnosti, spodbujanje in vodenje zaposlenih). V
podjetjih pri svojih zaposlenih z nižjo izobrazbo opažajo tako primanjkljaj
splošnih (razumevanje navodil, komunikacija, znanje tujih jezikov, osnovne
računalniške spretnosti) kot tudi poklicno specifičnih kompetenc. Podjetja, ki
delujejo v okviru multinacionalk, zaposlenim ponujajo možnost, da določena
usposabljanja in izobraževanja opravijo virtualno, preko platform.

V podjetjih, ki so del velikega globalnega podjetja in delujejo v panogi, ki
med vsemi največ prihodkov namenja raziskavam in inovacijam, poudarjajo
pomen kompetence »učenje učenja«. Spremembe v okolju, nove tehnologije,
novi načini dela in organizacije ter hiter napredek na vseh področjih od za-
poslenih zahtevajo nenehno prilagajanje in učenje, predvsem digitalne kom-
petence so tiste, ki jih potrebujejo vsi zaposleni:

Strokovna in tehnična znanja so obvezne veščine, zato mora vsak za-
posleni opraviti določene tečaje in pridobiti znanja, da lahko opravlja
svoje delo na določenem delovnem mestu. Prihodnost od nas zahteva,
da smo fleksibilni . . . [P8]

Podobno ugotavlja tudi sogovornik iz podjetja, ki trguje z električno ener-
gijo:

Pri naših procesih, ki so zelo digitalizirani, je kontinuirano vlaganje v
digitalne kompetence (učenje samih orodij ali algoritemsko razmišlja-
nje) zelo pomembno. Zato pri naših sodelavcih pričakujemo, da imajo
pozitiven odnos do učenja in usposabljanja. [P14]

100
   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107