Page 103 - Lepičnik Vodopivec Jurka, Mezgec Maja. Ur. 2023. Vseživljenjsko učenje odraslih za trajnostni razvoj in digitalni preboj. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 103
Vloga vseživljenjskega učenja v slovenskih podjetjih

Večina sogovornikov sicer poudarja probleme s pridobivanjem kadrov pred-
vsem s področja informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT) (programira-
nje, vzdrževanje in nadgradnja informacijskega sistema) in kadrov, ki bi imeli
tako tehnična kot poslovna znanja. V podjetjih, ki sama tržijo svoje storitve,
poudarjajo tudi primanjkljaj prodajnih spretnosti. Primanjkljaj poklicno spe-
cifičnih kompetenc je povezan s specifiko panoge, v kateri podjetje deluje.
V podjetju, ki deluje v panogi trgovine s tehničnim blagom na medorgani-
zacijskih trgih, najizraziteje čutijo pomanjkanje tehničnega kadra. Na splošno
pa z vidika narave svojega poslovanja pri vseh zaposlenih cenijo prodajne,
pogajalske in komunikacijske spretnosti, kjer je vedno prostor za izboljšave.
V podjetjih, ki delujejo na področju gostinstva in turizma, pa se v pocovi-
dnem obdobju v splošnem soočajo s pomanjkanjem kadra za preprosta dela
(čistilke, sobarice, pomivalci posode), primanjkuje pa tudi kadra s področja
gostinstva (kuharji, natakarji, pomočniki kuharjev). To pomanjkanje pripisu-
jejo (1) dolgotrajni negotovosti v času zaprtja podjetij v letih 2020 in 2021,
ko je veliko ljudi na čakanju zaposlitev poiskalo v drugih panogah, in (2) niz-
kemu interesu mladih za šolanje v teh poklicih, kar se kaže v praznih oddelkih
srednjih poklicnih šol predvsem na področju gostinstva. V proizvodnih pod-
jetjih zaznavajo tudi primanjkljaj zaposlenih s tehničnim znanjem za delo v
proizvodnji. Teh spretnosti bi se ljudje lahko priučili, vendar pa sogovornik
poudarja,

da je to povezano z voljo ljudi. So določena delovna mesta, ki so bolj
enostavna in je opravljanje dela bolj stvar notranje motivacije. Če sem
čisto iskren, v zadnjem letu ljudje bolj iščejo, kje bodo več zaslužili in
manj delali. [P6]

V podjetjih, ki delujejo v panogi IKT, izpostavljajo primanjkljaj specifičnih
kompetenc s področja podatkovne analitike in projektnega vodenja tudi pri
kadrih z visokošolsko izobrazbo. Tudi v podjetju, ki deluje v okviru gradbene
panoge, poudarjajo, da je nabor potrebnih poklicno specifičnih kompetenc
različen glede na delo, ki ga posameznik opravlja:

Tehniki na terenu, na primer, potrebujejo tudi kompetence komunici-
ranja, medtem ko za prodajnike postajajo vse pomembnejše tudi digi-
talne kompetence. [P10]

Podjetja poudarjajo vlogo zaposlenih kot ključnih deležnikov v podjetju,
zato vse več časa namenjajo ukrepom, ki vplivajo na blaginjo ( angl. well-being)
zaposlenih:

101
   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108