Page 99 - Lepičnik Vodopivec Jurka, Mezgec Maja. Ur. 2023. Vseživljenjsko učenje odraslih za trajnostni razvoj in digitalni preboj. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 99
Vloga vseživljenjskega učenja v slovenskih podjetjih

Preglednica 6 Pomen posameznih lastnosti pri zaposlovanju

Postavka () () () ()

Osebnost EU , , , ,

Izobrazbene in poklicne kvalifikacije SLO , , , ,

Ima potrebne izkušnje EU , , , ,

Ima potrebne veščine za opravljanje dela SLO , , , ,
in ne potrebuje dodatnega usposabljanja
EU , , , ,

SLO , , , ,

EU , , , ,

SLO , , , ,

Opombe Delež repondentov, ki so izbrali določen odgovor; v odstotkih. Naslovi stolpcev: (1) zelo po-
membno, (2) pomembno, (3) manj pomembno, (4) nepomembno. Po podatkih raziskave Eurofound
(2019).

Manj pomembno je pridobivanje veščin za opravljanje drugih nalog, kjer
takšno izobraževanje kot zelo pomembno vidi le še četrtina vseh podjetij,
izstopajo velika ter storitvena podjetja. Podobno kot za EU (preglednica 5)
velja tudi za Slovenijo. Zanimivo je, da je v Sloveniji bistveno večji delež ti-
stih podjetij, ki izobraževanje vidijo kot zelo pomembno za motivacijo, takih
je kar 52,7  vseh podjetij v primerjavi s 37,8  v EU. Pri tem na ravni EU iz-
stopajo majhna in storitvena podjetja, kjer je takšnih, ki menijo, da je uspo-
sabljanje pomembno za motivacijo, skoraj 40  (preglednica 5). V Sloveniji
je takih podjetij po velikostnih razredih vedno okoli 50  (največ v majhnih,
53 , v velikih pa 50 ). V storitvenih dejavnostih jih je slabih 56 , med pre-
delovalnimi podjetji pa okoli 45 .

Zanimivo je, da so pri zaposlovanju najpomembnejše izkušnje (pregled-
nica 6), ki jih kot take izpostavlja kar slabih 41  slovenskih podjetij in do-
bra tretjina podjetij iz ostalih držav EU. V Sloveniji so sicer za delodajalce pri
zaposlovanju še pomembnejše veščine: kar 44  podjetij meni, da so zelo
pomembne v kombinaciji z dejstvom, da zaposleni ne potrebuje dodatnega
usposabljanja. Zanimivo je tudi, da je osebnost za sodelujoče v raziskavi po-
membnejša od izobrazbenih in poklicnih kvalifikacij.

Rezultati kvalitativne raziskave na področju vseživljenjskega učenja
v podjetjih

Da bi lahko primerjali zgoraj predstavljene analize z aktualnim stanjem glede
VŽU v podjetjih, ki so slovenska in delujejo v Sloveniji ali širše, smo izvedli
primarno raziskavo med majhnimi, srednje velikimi in velikimi podjetji. S po-
močjo polstrukturiranih intervjujev in lastnih vprašalnikov smo želeli identifi-

97
   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104