Page 156 - Lepičnik Vodopivec Jurka, Mezgec Maja. Ur. 2023. Vseživljenjsko učenje odraslih za trajnostni razvoj in digitalni preboj. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 156
ka Lepičnik Vodopivec, Maja Mezgec in Aleksandra Šindić

na oblikovanje zdravih navad (bivanje v naravi, zdravo prehranjevanje ipd.).
Spodbujanje okoljske razsežnosti trajnosti pogosto povezujemo s progra-

mom ekovrtca:

Kot že rečeno, smo EKO vrtec. Imamo svoj vrt, kjer pridelujemo zele-
njavo, imamo sadike dreves. V neposredni bližini vrtca so njive, kjer ve-
dno pogledamo, kaj raste . . . [Del odgovora anketiranke 10]

Manjše število anketirank navaja aktivnosti, ki so povezane predvsem z
ekonomsko razsežnostjo: »skrbno ločevanje odpadkov« (del odgovora an-
ketiranke 28) in »čistilne akcije« (del odgovora anketiranke 30).

Z analizo odgovorov je bilo ugotovljeno, da večina anketirank spodbujanje
socialne razsežnosti trajnosti razume kot spodbujanje strpnosti in razume-
vanja. »Prizadevamo si za spoštovanje, mir, nenasilno komunikacijo, spod-
bujamo enakost spolov, senzibilnost, empatijo« (del odgovora anketiranke
10). Ocenjujemo, da je pri tej dimenziji poudarjen humanistični vidik, ki je
še posebej izpostavljen pri zmanjševanju neenakosti med otroki, spoloma in
odraslimi, pri čemer ima »pomembno vlogo empatija« (del odgovora anke-
tiranke 8).

Spoštovanje družinskih kultur, zlasti kultur manjšin in spoštovanje različ-
nosti na splošno se pogosto navaja kot pomembno. Opozarja na dejavnosti,
ki z individualiziranim pristopom k delu spodbujajo spoštovanje različnosti.

Če se osredotočim na svoje delo, imamo v skupini nekaj otrok, ki pri-
hajajo iz drugih držav in tudi doma govorijo tuj jezik . . . V vrtcu imajo
ti otroci veliko pomoč pri vsakodnevni rutini (ponavljanje), imajo mož-
nost opazovati in posnemati druge otroke iz skupine. V vrtcu vsako-
dnevno spodbujamo strpnost, prijateljstvo, spoštovanje, razumevanje
drug drugega. Zato menim, da je vrtec zelo pozitiven začetek za otroke
priseljencev . . . [Del odgovora anketiranke 6]

Ena izmed pomembnih dimenzij individualizacije izhaja iz kulture družine,
iz katere otrok izhaja (Šindić 2021), in je v nekaterih odgovorih prepoznana v
kontekstu implementacije trajnosti v vrtčevskem okolju.

Nekatere anketiranke okolje, ki spodbuja socialno dimenzijo, opisujejo kot
vključujoče in zapišejo:

Okolje mora biti zgledno za vse vpletene, mora biti spodbudno in učno
okolje. Že v okolju se ne sme zaznati razlike med otroki pa tudi ne med

154
   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161