Page 157 - Lepičnik Vodopivec Jurka, Mezgec Maja. Ur. 2023. Vseživljenjsko učenje odraslih za trajnostni razvoj in digitalni preboj. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 157
movanje trajnosti in njeno uresničevanje v realnem vrtčevskem okolju z vidika vzgojiteljic

Preglednica 3 Povezanost zastopanosti promoviranja različnih dimenzij trajnosti

Dimenzije Okoljska Socialna Ekonomska

Okoljska  .* .*
Socialna  .
Ekonomska 

Opombe * Korelacija je statistično pomembna na ravni 0,05.

odraslimi. Dejavnosti, ki jih kot vzgojitelji izvajamo, morajo biti in mo-
rajo pokazati otrokom, da se spoštujemo, da smo vsi enaki (ne glede
na barvo kože, videz ipd.), da spoštujemo kulturo vseh vpletenih, da se
težave in konflikti rešujejo na spoštljiv način . . . [Del odgovora anketi-
ranke 4]

Največje število anketirank je v svojem vrtcu prepoznalo povprečno spod-
bujanje ekonomske dimenzije trajnostni, čeprav navajajo številne in razno-
like dejavnosti. »Poudarek je na varčevanju in recikliranju, te aktivnosti pa
prepoznavamo pri varčevanju z vodo in elektriko, ločevanju odpadkov« (del
odgovora anketiranke 19), »zbiranju surovin (papir, stari televizorji, radiji, tip-
kovnice, telefoni . . .), pred poletjem, v zimskem času pa izdelava božičnih in
novoletnih okraskov iz odpadnega materiala in prodaja teh za sklad vrtca«
(del odgovora anketiranke 25). Veliko anketirank spodbujanje ekonomske
trajnosti povezuje s programi ekovrtcev: »Vključeni smo v projekt eko vrtec,
zbiramo star papir – pri tem nam pomagajo starši in sovaščani. Sodelujemo
v humanitarnih akcijah . . .« (del odgovora anketiranke 15).

Da bi ugotovili, ali obstaja statistična povezanost v ocenah spodbujanja
določenih dimenzij trajnosti, smo izračunali Spearmanov korelacijski koefici-
ent (preglednica 3). Uporabili smo Spearmanov korelacijski neparametrični
test, ker smo ugotovili, da porazdelitev spremenljivk, ki spodbujajo razse-
žnosti trajnosti, statistično značilno odstopa od Gaussove krivulje (koeficienti
Shapiro-Wilk).

Rezultati, prikazani v preglednici 3, kažejo na obstoj statistično značilne
korelacije med promocijo okoljske in socialne razsežnosti ter med okoljsko in
ekonomsko razsežnostjo (Spearmanov korelacijski koeficient je pomemben
na ravni 0,05). Povedano drugače, če izobraževalci ocenijo, da je spodbujanje
ene od dimenzij trajnosti bolj poudarjeno, je pričakovati, da bodo vrednotili
tudi druge dimenzije trajnosti, in obratno, kar kaže na njihovo povezanost
(Breßler in Kappler, 2017; Šindić idr. 2021).

Vzgoja za trajnost se mora začeti že v zgodnjem otroštvu, da bi otroci po-
stali odrasli, ki izkazujejo odgovornost in skrb zase ter za druge (Lepičnik

155
   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162