Page 155 - Lepičnik Vodopivec Jurka, Mezgec Maja. Ur. 2023. Vseživljenjsko učenje odraslih za trajnostni razvoj in digitalni preboj. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 155
movanje trajnosti in njeno uresničevanje v realnem vrtčevskem okolju z vidika vzgojiteljic

Preglednica 2 Spodbujanje določenih dimenzij trajnosti v realnem vrtčevskem okolju

Izrazitost Dimenzija
Socialna
Okoljska Ekonomska

Najmanj izrazita 
Zmerno izrazita   
Najizrazitejša   

razvoj je precejšnje število respondentk (23 oz. 67,6 ) izjavilo, da vrtčevsko
okolje, v katerem delajo, najizraziteje spodbuja okoljsko razsežnost trajno-
sti, več kot polovica anketirank (20 oz. 58,8 ) je tako ocenila tudi spodbu-
janje socialne razsežnosti trajnosti, več kot tretjina (13 oz. 38,2 ) pa je videla
tudi spodbujanje ekonomske razsežnosti trajnosti. Majhno število anketirank
meni, da ta podpora ni ustrezna: za okoljsko in socialno dimenzijo po ena an-
ketiranka (2,9 ), za ekonomsko dimenzijo dve (5,9 ).

Na podlagi pridobljenih podatkov (preglednica 2) lahko ugotovimo, da an-
ketiranke visoko cenijo spodbujanje vseh treh razsežnosti trajnosti v svojih
institucijah in da kot najizrazitejše vidijo spodbujanje okoljske razsežnosti,
sledi socialna in nato ekonomska razsežnost trajnosti. To napeljuje na zaklju-
ček, da medtem ko anketiranke pri opredeljevanju pojma trajnost običajno
ne omenjajo vseh njegovih razsežnosti, so v praksi zaenkrat zastopane in im-
plementirane vse razsežnosti, največkrat optimalno ali povprečno. Na pod-
lagi predstavljenih rezultatov in njihove interpretacije lahko sklepamo, da je
postavljena hipoteza dokazana.

Da pa bi bolje razumeli in videli spodbujanje vseh razsežnosti trajnosti,
smo pristopili k analizi kvalitativnih podatkov (esej – odgovori anketirank).

Spodbujanje okoljske razsežnosti trajnosti prepoznamo kot najbolj zasto-
pano razsežnost trajnostnega razvoja, ki se uresničuje z vzpostavljanjem po-
udarjenega stika otrok z naravo. Vzgojiteljice si prizadevajo, da bi otroci vzpo-
stavili stik z naravo skozi različne vsebine in metode, kot npr.:

Sodelovanje z ekološkimi, lokalnimi kmetijami, zeleni dan na jedilniku,
semena na vrtovih, sodelovanje v projektih, trajnostna mobilnost, eko
žetev za eko življenje . . . [Del odgovora anketiranke 15]

Na srečo je naš vrtec v okolju, kjer lahko izvajamo številne dejavnosti
v naravi. Nekoliko manj izvajamo dejavnosti, ki so povezane z vrtnarje-
njem, ampak s pripravo hrane [Del odgovora anketiranke 7]

V sodobnem načinu življenja so poudarjene težnja po zbliževanju z naravo
(Šindić 2018) in aktivnosti, ki razvijajo pozitiven odnos do narave ter vplivajo

153
   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160