Page 89 - Lepičnik Vodopivec Jurka, Mezgec Maja. Ur. 2023. Vseživljenjsko učenje odraslih za trajnostni razvoj in digitalni preboj. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 89
Vloga vseživljenjskega učenja
v slovenskih podjetjih
Maja Zalaznik
Univerza v Ljubljani
maja.zalaznik@ef.uni-lj.si
Tjaša Redek
Univerza v Ljubljani
tjasa.redek@ef.uni-lj.si
Polona Domadenik Muren
Univerza v Ljubljani
polona.domadenik.muren@ef.uni-lj.si
Prispevek predstavlja pregled literature, stanje vseživljenjskega učenja (VŽU)
v slovenskih in evropskih podjetjih, kar je povzeto po raziskavi »European
Company Survey 2019« (Eurofound 2019), ter povzetek kvalitativne raziskave
VŽU v izbranih podjetjih. Če primerjava z EU na makro ravni kaže, da v Slo-
veniji na področju usposabljanja in izobraževanja bistveno ne odstopamo
od sicer vključenih evropskih podjetij oz. primerjav, pa nam kvalitativni uvid
daje vedeti, da so v Sloveniji podjetja, za katere je učenje zaposlenih ne le
pomembno, ampak želijo v podjetjih celo vzpostaviti kulturo učenja, naklo-
njeno VŽU. Slovenska podjetja posameznika – zaposlenega – motivirajo na
različne načine, razvijajo moderne pristope spodbud in razumevanja njegovih
delovno-razvojnih potreb ter potreb po znanju, kar soustvarja razvojni cikel
zaposlenega. Po mnenju sodelujočih podjetij je treba vseskozi razvijati tudi
splošne kompetence, ne le zaradi ciljev delovnega mesta, ampak tudi zaradi
uspešnega delovanja v tehnološko bogatih okoljih. Prav v tem se tudi skrivajo
razvojne različnosti in hkrati izzivi VŽU v podjetjih.
Ključne besede: kompetence, vseživljenjsko učenje, podjetja, dobre prakse, mo-
tivacija
Uvod
Spremembe v zunanjem, posledično pa tudi v notranjem okolju podjetja
zahtevajo nenehno iskanje učinkovitih in kar se da uspešnih sprememb v
procesih, organizaciji, načinu dela podjetij. Pri tem je ključno, da temu sledijo
in spremembe soustvarjajo, pa tudi »vzamejo za svoje«, vsi zaposleni. Zaradi
tega je treba v podjetjih ustvarjati pogoje za vseživljenjsko učenje (VŽU) in
njegovo kontinuirano razumevanje. Mednarodne organizacije OECD, UNE-
Lepičnik Vodopivec, J., in M. Mezgec, ur. 2023. Vseživljenjsko učenje odraslih
za trajnostni razvoj in digitalni preboj. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
https://doi.org/10.26493/978-961-293-230-5.87-122
v slovenskih podjetjih
Maja Zalaznik
Univerza v Ljubljani
maja.zalaznik@ef.uni-lj.si
Tjaša Redek
Univerza v Ljubljani
tjasa.redek@ef.uni-lj.si
Polona Domadenik Muren
Univerza v Ljubljani
polona.domadenik.muren@ef.uni-lj.si
Prispevek predstavlja pregled literature, stanje vseživljenjskega učenja (VŽU)
v slovenskih in evropskih podjetjih, kar je povzeto po raziskavi »European
Company Survey 2019« (Eurofound 2019), ter povzetek kvalitativne raziskave
VŽU v izbranih podjetjih. Če primerjava z EU na makro ravni kaže, da v Slo-
veniji na področju usposabljanja in izobraževanja bistveno ne odstopamo
od sicer vključenih evropskih podjetij oz. primerjav, pa nam kvalitativni uvid
daje vedeti, da so v Sloveniji podjetja, za katere je učenje zaposlenih ne le
pomembno, ampak želijo v podjetjih celo vzpostaviti kulturo učenja, naklo-
njeno VŽU. Slovenska podjetja posameznika – zaposlenega – motivirajo na
različne načine, razvijajo moderne pristope spodbud in razumevanja njegovih
delovno-razvojnih potreb ter potreb po znanju, kar soustvarja razvojni cikel
zaposlenega. Po mnenju sodelujočih podjetij je treba vseskozi razvijati tudi
splošne kompetence, ne le zaradi ciljev delovnega mesta, ampak tudi zaradi
uspešnega delovanja v tehnološko bogatih okoljih. Prav v tem se tudi skrivajo
razvojne različnosti in hkrati izzivi VŽU v podjetjih.
Ključne besede: kompetence, vseživljenjsko učenje, podjetja, dobre prakse, mo-
tivacija
Uvod
Spremembe v zunanjem, posledično pa tudi v notranjem okolju podjetja
zahtevajo nenehno iskanje učinkovitih in kar se da uspešnih sprememb v
procesih, organizaciji, načinu dela podjetij. Pri tem je ključno, da temu sledijo
in spremembe soustvarjajo, pa tudi »vzamejo za svoje«, vsi zaposleni. Zaradi
tega je treba v podjetjih ustvarjati pogoje za vseživljenjsko učenje (VŽU) in
njegovo kontinuirano razumevanje. Mednarodne organizacije OECD, UNE-
Lepičnik Vodopivec, J., in M. Mezgec, ur. 2023. Vseživljenjsko učenje odraslih
za trajnostni razvoj in digitalni preboj. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
https://doi.org/10.26493/978-961-293-230-5.87-122