Page 116 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 116
leta Rosanda in Andreja Istenič

Nasprotno sta iz pregleda najnovejše znanstvene literature razvidna nara-
ščajoče zanimanje raziskovalcev za uporabo socialnih robotov pri pouku in
intenzivno prizadevanje za odpravo ovir, ki preprečujejo njihovo množično
implementacijo. Univerza l’Università Cattolica v Milanu je robota Nao po-
vezala z umetno inteligenco ChatGPT. Na ta način je umetna inteligenca s
pomočjo robota dobila telo in glas. Gledano z vidika robota je robot postal
sposoben delovati, ne da bi ga bilo treba predhodno programirati, s čimer se
odpira možnost široke uporabe antropomorfnih robotov v izobraževanju in
s tem bi se morali bodoči učitelji med študijem seznaniti.

Literatura
Bartneck, C., D. Kulić, E. Croft in S. Zoghbi. 2009. »Measurement Instruments for

the Anthropomorphism, Animacy, Likeability, Perceived Intelligence, and
Perceived Safety of Robots.« International Journal of Social Robotics 1 (1):
71–81.
Beer, J. M., A. Prakash, T. L. Mitzner in W. A. Rogers. 2011. »Understanding Ro-
bot Acceptance.« Technical report HFA-TR-1103, School of Psychology —
Human Factors and Aging Laboratory, Georgia Institute of Technology,
Atlanta, GA.
Belpaeme, T., J. Kennedy, A. Ramachandran, B. Scassellati in F. Tanaka. 2018. »So-
cial Robots for Education: A review.« Science Robotics 3 (21): eaat5954.
Benitti, F. B. V. 2012. »Exploring the Educational Potential of Robotics in Schools:
A Systematic Review.« Computers and Education 58 (3): 978–988.
Berghe, van den R., J. Verhagen, O. Oudgenoeg-Paz, S. Van der Ven in P. Le-
seman. 2019. »Social Robots for Language Learning: A review.« Review of
Educational Research 89 (2): 259–295.
Blackwell, C. K., A. R. Lauricella, E. Wartella, M. Robb in R. Schomburg. 2013.
»Adoption and Use of Technology in Early Education: The Interplay of
Extrinsic Barriers and Teacher Attitudes.« Computers and Education 69:310–
319.
Cameron, D., S. Fernando, E. C. Collins, A. Millings, M. Szollosy, R. Moore, A. Shar-
key in T. Prescott. 2017. »You Made Him Be Alive: Children’s Perceptions of
Animacy in a Humanoid Robot.« V Biomimetic and Biohybrid Systems: 6th
International Conference, Living Machines 2017, uredili M. Mangan, M. Cut-
kosky, A. Mura, P. F. M. J. Verschure, T. Prescott in N. Lepora, 73–85. Cham:
Springer.
Cencič, M. 2009. Kako poteka pedagoško raziskovanje: primer kvantitativne em-
pirične neeksperimentalne raziskave. Ljubljana: Zavod Republike Slovenije
za šolstvo.
Cheng, Y.-W., P.-C. Sun in N.-S. Chen. 2018. »The Essential Applications of Educa-
tional Robot: Requirement Analysis from the Perspectives of Experts, Re-
searchers and Instructors.« Computers and Education 126:399–416.

116
   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121