Page 113 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 113
Robotska podpora pri pouku

učitelja, v katerem otrok najde vzornika. Vsebuje pet postavk in kaže dobro
zanesljivost (α = 0,867).

Rezultati in razprava

Rezultate smo obdelali s pomočjo statističnega paketa SPSS 28.0. Opisne sta-
tistike dvofaktorske rešitve (preglednica 2) potrjujejo strinjanje študentov z
zadržki, ki so jih leta 2019 navedli njihovi predhodniki. Izrazito močno je nji-
hovo strinjanje s faktorjem pomanjkanje socialnih veščin (M = 4,37; SD = 0,66),
kar je skladno z rezultati drugih raziskav, in sicer: (a) s pogledi 35 strokovnja-
kov s področja izobraževanja v Veliki Britaniji glede uporabe robotov v šolah;
avtorji raziskave ugotavljajo, da je ta zadržek med strokovnjaki s področja izo-
braževanja na drugem mestu, tik za prepričanjem, da bodo socialni roboti
odvračali pozornost učencev in da bodo moteči (angl. source of distraction)
(Kennedy, Lemaignan in Belpaeme 2016); (b) z rezultati, ki so jih Lucy Diep,
Cabibihan in Wolbring (2015) pridobili z intervjuji s šestimi specialnimi peda-
gogi; intervjuvani so mnenja, da roboti niso primerni za opravljanje nalog, ki
vključujejo čustvene in komunikacijske potrebe; (c) s stališči 18 nizozemskih
osnovnošolskih učiteljev, ki so izpostavili potrebo otrok po človeškem stiku
(Ewijk, Smakmann in Konijn 2020).

Tudi strinjanje udeležencev s faktorjem neustreznost robotov za spodbuja-
nje razvoja učencev se tendenčno približuje vrednosti 4 (strinjam se). Njihovi
zadržki so konsistentni z zaskrbljenostjo učiteljev in študentov pedagoških
fakultet iz Švedske, Portugalske in Velike Britanije, da bodo otroci v interak-
cijah z robotom dehumanizirani (Serholt idr. 2017).

Zanimalo nas je tudi, kako se faktorja pomanjkanje socialnih veščin in ne-
ustreznost robotov za spodbujanje razvoja učencev med seboj povezujeta.
Ugotavljamo, da sta faktorja v našem vzorcu srednje močno pozitivno po-
vezana (r = 0,523; statistično pomembno na ravni <0,01). Udeleženci, ki pri-
pisujejo večjo pomembnost faktorju pomanjkanje socialnih veščin, pripisu-
jejo tudi večjo pomembnost faktorju neustreznost robotov za spodbujanje
razvoja učencev.

Preglednica 2 Opisne statistike dvofaktorske rešitve

Faktor N M SD Min Max As Spl

()  , , , , –, –,
()  , , , , –, –,

Opombe Faktorja: (1) pomanjkanje socialnih veščin, (2) neustreznost robotov za spodbujanje
razvoja učencev. N – numerus, M – aritmetična sredina, SD – standardna deviacija, min/max -
najnižja in najvišja vrednost, As – asimetričnost; Spl – sploščenost.

113
   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118