Page 111 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 111
Robotska podpora pri pouku

glede uporabe socialnih robotov v izobraževanju in jo preizkusili na skupini
bodočih učiteljev – študentov prvega letnika Pedagoške fakultete. Postavili
smo si naslednje raziskovalno vprašanje:

Katere zadržke glede uporabe socialnih robotov v izobraževanju, ki so
jih navedli študenti prvega letnika Pedagoške fakultete leta 2019, potr-
jujejo tudi študenti prvega letnika Pedagoške fakultete leta 2021?

Udeleženci
V raziskavi je sodelovalo 132 študentov prvega letnika Pedagoške fakultete
Univerze na Primorskem (UP PEF), in sicer: 53 študentov (40,2 ) študijskega
programa Predšolska vzgoja, 54 študentov (40,9 ) študijskega programa Ra-
zredni pouk in 25 študentov (18,9 ) študijskega programa Pedagogika. Pov-
prečna starost udeležencev je bila 19,57 (SD = 0,19; v razponu od 18 do 23 let);
glede na spol je bilo 127 (96,2 ) anketirank in pet (3,8 ) anketirancev.

Postopki
V okviru izvajanja predmeta Izobraževalna tehnologija na UP PEF v študij-
skem letu 2021 smo študentom predstavili videoposnetke konkretne upo-
rabe robotov pri pouku. Prikazali smo jim značilnosti socialnih robotov in nji-
hovo uporabo v izobraževanju. Nato so izpolnili vprašalnik. Pred intervencijo
so bili obveščeni o raziskavi, o tem, da je njihovo sodelovanje prostovoljno in
da sodelovanje ali nesodelovanje ne bo vplivalo na njihove ocene. Podali so
prostovoljno privolitev. Zagotovljena je bila anonimnost sodelovanja v razis-
kavi, vsak udeleženec je imel tudi možnost kadar koli odstopiti od sodelova-
nja. Udeleženci so izpolnili spletni vprašalnik na portalu 1KA. Zbiranje podat-
kov je bilo individualno in ni bilo vodeno.

Instrument
Instrument je bil razvit na podlagi raziskave, ki je bila opravljena leta 2019 in
v kateri so študenti Pedagoške fakultete individualno razmišljali o vključeva-
nju humanoidnih socialnih robotov v poučevanje (Istenič, Bratko in Rosanda
2021b). Njihove zapise smo analizirali. Rezultati kažejo, da so se osredotočili
predvsem na učinke uporabe robotov na učence. Njihove zadržke glede upo-
rabe socialnih robotov v osnovni šoli smo leta 2021 uredili v lestvico, ki smo
jo poimenovali Lestvica zadržkov. V tem prispevku predstavljamo ugotovitve
anketne raziskave, opravljene leta 2021.

Udeleženci so označili stopnjo strinjanja na petstopenjski lestvici (od 1 –
sploh se ne strinjam do 5 – popolnoma se strinjam). Zanesljivost Lestvice za-

111
   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116