Page 114 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 114
leta Rosanda in Andreja Istenič
Preglednica 3 Opisne statistike zadržkov, ki nasičujejo faktorja pomanjkanje socialnih veščin in
neustreznost robotov za spodbujanje razvoja učencev
Faktor/zadržek N M SD Min Max As Spl
() Roboti ne morejo nadomestiti pristnega , , , , –, –,
stika učitelja z otroki. Otrok potrebuje
osebo, ki ga bo dejansko razumela, mu , , , , –, ,
pomagala in ga spodbujala , , , , –, –,
, , , , –, ,
Roboti ne smejo nadomestiti učiteljevega , , , , –, ,
dela in interakcije z otroki. , , , , –, –,
, , , , –, –,
Učitelj razume otrokova čustva in ga
lahko potolaži, česar robot ne more storiti , , , , –, –,
Robot ne more nadomestiti človeka , , , , –, –,
Otroci za svoj socialno-čustveni razvoj , , , , –, –,
potrebujejo učitelje , , , , –, –,
V prim. z robotom lahko učitelj hitro ukre-
pa v primeru težav, prepirov med otroki
() Ne verjamem, da je mogoče, da bi lahko
ljudje in stroji med seboj komunicirali (in
s tem drug drugega izobraževali)
Roboti so pretežno družbeno škodljiva
tehnologija, ki lahko spremeni celoten se-
danji potek vzgoje in izobraževanja
Robot ne sodi v osnovne šole, saj se mo-
rajo otroci te starosti naučiti osnov življe-
nja, ne pa se takoj srečati s sodobno teh-
nologijo
Otroci bi se lahko čez nekaj časa čustveno
navezali na robote, kar bi lahko predsta-
vljalo težavo
Otroke morajo poučevati ljudje, ker če bi
poslušali robote, bi se obnašali in komu-
nicirali kot roboti
Opombe Faktorja: (1) pomanjkanje socialnih veščin, (2) neustreznost robotov za spodbujanje razvoja
učencev. N – numerus; M – aritmetična sredina; SD – standardna deviacija, min/max – najnižja in najvišja
vrednost; As – asimetričnost; Spl – sploščenost.
V nadaljevanju nas je zanimalo, kateri zadržki so med našimi udeleženci
posebej močno prisotni. Analizirali smo posamezne zadržke, ki nasičujejo
prvi in drugi faktor.
Opisne statistke zadržkov, ki nasičujejo ekstrahirana faktorja (preglednica
3), kažejo, da udeleženci v povprečju izražajo visoko stopnjo soglasja z vsemi
zadržki faktorja pomanjkanje socialnih veščin. Najvišji pomen v povprečju
pripisujejo trditvi »Roboti ne smejo nadomestiti učiteljevega dela in interak-
114
Preglednica 3 Opisne statistike zadržkov, ki nasičujejo faktorja pomanjkanje socialnih veščin in
neustreznost robotov za spodbujanje razvoja učencev
Faktor/zadržek N M SD Min Max As Spl
() Roboti ne morejo nadomestiti pristnega , , , , –, –,
stika učitelja z otroki. Otrok potrebuje
osebo, ki ga bo dejansko razumela, mu , , , , –, ,
pomagala in ga spodbujala , , , , –, –,
, , , , –, ,
Roboti ne smejo nadomestiti učiteljevega , , , , –, ,
dela in interakcije z otroki. , , , , –, –,
, , , , –, –,
Učitelj razume otrokova čustva in ga
lahko potolaži, česar robot ne more storiti , , , , –, –,
Robot ne more nadomestiti človeka , , , , –, –,
Otroci za svoj socialno-čustveni razvoj , , , , –, –,
potrebujejo učitelje , , , , –, –,
V prim. z robotom lahko učitelj hitro ukre-
pa v primeru težav, prepirov med otroki
() Ne verjamem, da je mogoče, da bi lahko
ljudje in stroji med seboj komunicirali (in
s tem drug drugega izobraževali)
Roboti so pretežno družbeno škodljiva
tehnologija, ki lahko spremeni celoten se-
danji potek vzgoje in izobraževanja
Robot ne sodi v osnovne šole, saj se mo-
rajo otroci te starosti naučiti osnov življe-
nja, ne pa se takoj srečati s sodobno teh-
nologijo
Otroci bi se lahko čez nekaj časa čustveno
navezali na robote, kar bi lahko predsta-
vljalo težavo
Otroke morajo poučevati ljudje, ker če bi
poslušali robote, bi se obnašali in komu-
nicirali kot roboti
Opombe Faktorja: (1) pomanjkanje socialnih veščin, (2) neustreznost robotov za spodbujanje razvoja
učencev. N – numerus; M – aritmetična sredina; SD – standardna deviacija, min/max – najnižja in najvišja
vrednost; As – asimetričnost; Spl – sploščenost.
V nadaljevanju nas je zanimalo, kateri zadržki so med našimi udeleženci
posebej močno prisotni. Analizirali smo posamezne zadržke, ki nasičujejo
prvi in drugi faktor.
Opisne statistke zadržkov, ki nasičujejo ekstrahirana faktorja (preglednica
3), kažejo, da udeleženci v povprečju izražajo visoko stopnjo soglasja z vsemi
zadržki faktorja pomanjkanje socialnih veščin. Najvišji pomen v povprečju
pripisujejo trditvi »Roboti ne smejo nadomestiti učiteljevega dela in interak-
114