Page 155 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 155
Razlogi, ki študente predšolske vzgoje vodijo pri izbiri študija in poklica

Preglednica 5 Ranžirne vrste motivacijskih dejavnikov po povprečjih njihove
pomembnosti glede na letnik študija

. letnik . letnik . letnik

 Samouresničitveni razlogi Samouresničitveni razlogi Samouresničitveni razlogi
 Altruistični razlogi Altruistični razlogi Altruistični razlogi
 Materialni razlogi Materialni razlogi Materialni razlogi
 Razlogi iz aspiracije Razlogi iz aspiracije Razlogi iz aspiracije
in stereotipov in stereotipov
in stereotipov Alternativni razlogi Alternativni razlogi
 Alternativni razlogi

Preglednica 6 Dodatni razlogi študentov za izbiro vzgojiteljskega poklica f f ( )

Kategorija  ,
 Ljubezen do dela z otroki  ,
 Vplivanje na razvoj družbe preko vzgajanja otrok  ,
 Želja iz otroštva  ,
 Želja po višji izobrazbi in nadgradnji znanja  ,
 Razgibano in fleksibilno delo  ,
 Skrb in pomoč otrokom

Dodatni razlogi študentov za izbiro študija predšolske vzgoje in poklica
vzgojitelja predšolskih otrok

Študente predšolske vzgoje smo dodatno vprašali, kateri so, poleg že našte-
tih trditev, še tisti razlogi, zaradi katerih so se odločili za študij predšolske
vzgoje oz. za bodoči poklic vzgojitelja predšolskih otrok. Kot lahko razbe-
remo iz rezultatov v preglednici 6, je največ študentov (35,7 ) kot dodatni
razlog navedlo ljubezen do dela z otroki. Zapisali so, da imajo zelo radi vzgo-
jiteljski poklic, kar so lahko preizkusili na praktičnih usposabljanjih. Dodatno
so navedli, da jih delo z otroki že od otroštva veseli in da uživajo ob različnih
dejavnostih ter aktivnostih, ki jih lahko izvajajo z otroki. Ta ljubezen pa jim
nudi dodatno motivacijo za delo in nadaljevanje njihovega poslanstva.

Drugi najpogosteje izpostavljen razlog (21,5 ) zavzema želja po vplivanju
na razvoj družbe preko vzgajanja otrok. Študenti so zaupali, da jih je za iz-
biro tega študijskega programa motivirala misel, da lahko preko vzgajanja
vplivajo na prihodnje generacije otrok in posledično tudi na razvoj družbe.
Zapisali so, da se zavedajo pomena predšolskega obdobja za otrokov razvoj,
pri čemer imajo vzgojitelji ključno nalogo za ustrezno izobraževanje in vzga-
janje prihajajočih generacij. To je obdobje, ko lahko preko svojega dela po-
membno vplivajo na naslednje generacije, ki bodo v odraslosti zavzele raz-
lična mesta v družbi.

155
   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160