Page 156 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 156
is Baša in Maja Hmelak

Želja iz otroštva je bila ena izmed razlogov nekaterih (14,3 ) študentov pri
izbiri njihovega izobraževanja. Napisali so, da so že od nekdaj želeli postati
vzgojitelji in se od te želje niso oddaljili do danes. Veselje do tega poklica so
dobili predvsem iz pozitivnih izkušenj iz otroških let, ko so lahko sami oprav-
ljali različne naloge, povezane z vzgojo in varstvom manjših otrok. Dodatno
smo dobili odgovor, da so imeli nekateri študenti dobre izkušnje že iz vrtče-
vskih let in jih je »ljubezen« do takratnega vzgojitelja motivirala za ta poklic.

Enega izmed razlogov za izbiro študija predšolske vzgoje je predstavljala
želja po višji izobrazbi in nadgradnji znanja (14,3 ). Kot glavni razlog študenti
navajajo željo po nadgradnji srednješolskega znanja, pridobljenega v srednji
vzgojiteljski šoli. Preko tega lahko, kot so zaupali, samostojno in avtonomno
vodijo oddelek in s pomočjo ustreznega znanja celostno vzgajajo predšolske
otroke.

Dva študenta (7,1 ) sta izpostavila, da sta se za svoj bodoči poklic odločila
zaradi razgibanega in fleksibilnega dela, ki ga opravlja vzgojitelj v vrtcu. Do-
dala sta, da vzgojiteljem to delo omogoča prilagajanje aktivnosti in dejavno-
sti po lastni izbiri. Na ta način lahko izkoristijo vse svoje ustvarjalne sposob-
nosti in ideje.

Kot zadnji razlog za izbiro poklica sta študenta (7,1 ) izpostavila skrb in
pomoč otrokom. Napisala sta, da sta to dve pomembni opravili, ki ju z vese-
ljem opravljata, še posebej, če govorimo o predšolskih otrocih, ki med svojim
bivanjem v vrtcu potrebujejo dodatno skrb, pomoč in pozornost.

Sklep
Na osnovi rezultatov raziskave, v kateri je sodelovalo 162 študentov predšol-
ske vzgoje z vseh treh slovenskih univerz, smo prišli do ugotovitve, da se je
največ študentov, ne glede na to, ali obiskujejo prvi, drugi oz. tretji letnik štu-
dija, ter niti glede na to, ali se izobražujejo na Univerzi v Mariboru, Univerzi
v Ljubljani oz. Univerzi na Primorskem, za študij predšolske vzgoje in bodoči
poklic vzgojitelja predšolskih otrok odločilo iz samouresničitvenih razlogov.
Vzrok za prevlado teh razlogov pri vseh študentih lahko pripišemo želji po
osebnostni in profesionalni rasti, ki študentom predstavlja glavni razlog za
izbiro bodočega poklica.

Drugi najpogostejši razlog za izbiro bodočega poklica vzgojitelja predšol-
skih otrok izhaja iz altruizma. Notranja motivacija v tem primeru temelji na
želji po osebnem zadovoljstvu. Ta razlog je pogostejši pri študentih Univerze
v Mariboru in najmanj pogost pri študentih Univerze na Primorskem. Altrui-
stični razlogi so prav tako najpogosteje prisotni pri študentih drugih letnikov.

Altruističnim razlogom sledijo materialni. Vidimo lahko, da študentom po-

156
   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161