Page 167 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 167
Zadovoljstvo z učiteljskim poklicem v regijah z narodnimi manjšinami v Sloveniji
boljšave pri vseh meritvah pismenosti, testi otrok iz dveh dvojezičnih skupin
pa so pokazali povečanje besednega zaklada, a manjši napredek pri bralnem
razumevanju.
Metodologija
Namen raziskave
Z raziskavo smo želeli pridobiti vpogled v doživljanje učiteljskega poklica v
času pred in med pandemijo covida-19 ter po njej med učitelji v regijah z
italijansko in madžarsko narodno manjšino ter na podlagi ugotovljenega za-
staviti smernice za izboljšave.
Podrobneje so nas zanimala naslednja raziskovalna vprašanja:
1. Kakšna so stališča učiteljev do zadovoljstva z učiteljskim poklicem?
2. Kakšna so stališča učiteljev do vpliva pandemije covida-19 na učiteljski
poklic?
3. Kakšna so stališča učiteljev do zapustitve učiteljskega poklica?
4. Kako pogosto učitelji trenutno zaznavajo posamezne težave pri učen-
cih/dijakih v primerjavi s stanjem pred šolanjem na daljavo zaradi pan-
demije covida-19?
Zanimala so nas stališča učiteljev, ki v regijah poučujejo na narodno me-
šanih območjih. Posebno pozornost smo namenili razlikam med učitelji, ki v
teh regijah poučujejo v šolah, ki se nahajajo v občinah z narodno manjšin-
skimi območji, in tistimi, ki poučujejo v šolah, ki se nahajajo v občinah izven
teh območij. Predpostavljali smo, da se učitelji, ki poučujejo v šolah na naro-
dno mešanih območjih, zaradi etično bolj mešane populacije pri svojem delu
soočajo z dodatnimi izzivi, zato smo pričakovali, da imajo do učiteljskega po-
klica negativnejša stališča kot učitelji, ki poučujejo v šolah izven teh obmo-
čij. Predpostavljali smo, da je bilo slednje zaradi dodatnih izzivov izrazitejše
v času pandemije covida-19. To bi bil po našem mnenju lahko tudi razlog za
pogostejše razmišljanje o zapustitvi učiteljskega poklica (McCarthy idr. 2022).
Udeleženci
V pričujočem prispevku prikazujemo le del rezultatov obsežnejše raziskave o
statusu učiteljskega poklica in zadovoljstvu učiteljev z učiteljskim poklicem,
ki je vključevala učitelje iz vseh statističnih regij v Sloveniji. Za namene pri-
čujočega prispevka smo v vzorec vključili le učitelje (n = 110), ki poučujejo v
regijah z narodno mešanimi območji. V raziskavo je bilo tako vključenih pri-
bližno dve tretjini (67,3 ) učiteljev iz pomurske in tretjina (32,7 ) učiteljev iz
167
boljšave pri vseh meritvah pismenosti, testi otrok iz dveh dvojezičnih skupin
pa so pokazali povečanje besednega zaklada, a manjši napredek pri bralnem
razumevanju.
Metodologija
Namen raziskave
Z raziskavo smo želeli pridobiti vpogled v doživljanje učiteljskega poklica v
času pred in med pandemijo covida-19 ter po njej med učitelji v regijah z
italijansko in madžarsko narodno manjšino ter na podlagi ugotovljenega za-
staviti smernice za izboljšave.
Podrobneje so nas zanimala naslednja raziskovalna vprašanja:
1. Kakšna so stališča učiteljev do zadovoljstva z učiteljskim poklicem?
2. Kakšna so stališča učiteljev do vpliva pandemije covida-19 na učiteljski
poklic?
3. Kakšna so stališča učiteljev do zapustitve učiteljskega poklica?
4. Kako pogosto učitelji trenutno zaznavajo posamezne težave pri učen-
cih/dijakih v primerjavi s stanjem pred šolanjem na daljavo zaradi pan-
demije covida-19?
Zanimala so nas stališča učiteljev, ki v regijah poučujejo na narodno me-
šanih območjih. Posebno pozornost smo namenili razlikam med učitelji, ki v
teh regijah poučujejo v šolah, ki se nahajajo v občinah z narodno manjšin-
skimi območji, in tistimi, ki poučujejo v šolah, ki se nahajajo v občinah izven
teh območij. Predpostavljali smo, da se učitelji, ki poučujejo v šolah na naro-
dno mešanih območjih, zaradi etično bolj mešane populacije pri svojem delu
soočajo z dodatnimi izzivi, zato smo pričakovali, da imajo do učiteljskega po-
klica negativnejša stališča kot učitelji, ki poučujejo v šolah izven teh obmo-
čij. Predpostavljali smo, da je bilo slednje zaradi dodatnih izzivov izrazitejše
v času pandemije covida-19. To bi bil po našem mnenju lahko tudi razlog za
pogostejše razmišljanje o zapustitvi učiteljskega poklica (McCarthy idr. 2022).
Udeleženci
V pričujočem prispevku prikazujemo le del rezultatov obsežnejše raziskave o
statusu učiteljskega poklica in zadovoljstvu učiteljev z učiteljskim poklicem,
ki je vključevala učitelje iz vseh statističnih regij v Sloveniji. Za namene pri-
čujočega prispevka smo v vzorec vključili le učitelje (n = 110), ki poučujejo v
regijah z narodno mešanimi območji. V raziskavo je bilo tako vključenih pri-
bližno dve tretjini (67,3 ) učiteljev iz pomurske in tretjina (32,7 ) učiteljev iz
167