Page 172 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 172
reja Kozmus in Mateja Pšunder

Preglednica 4 Rangi pogostosti zaznavanja posameznih težav pri učencih/dijakih v
primerjavi s stanjem pred šolanjem na daljavo zaradi pandemije covida-19

Rang/trditev N M SD

 Nizka motivacija za šolsko delo  , ,
 Težave z zbranostjo  , ,
 Pomanjkljivo znanje  , ,
 Upočasnjeno razmišljanje  , ,
 Slabo pomnjenje  , ,
 Porušena rutina  , ,
 Čustvena občutljivost  , ,
 Vzgojno-disciplinski problemi  , ,
 Impulzivnost  , ,
 Nespoštovanje avtoritet  , ,
 Težje vzpostavljanje stikov z vrstniki  , ,
 Tesnoba  , ,
 Samopoškodbeno vedenje  , ,

3, kar pomeni, da učitelji vse navedene težave pri učencih/dijakih zaznavajo
pogosteje v primerjavi s stanjem pred šolanjem na daljavo zaradi pande-
mije covida-19. Najpogosteje so izpostavili problem nizke motivacije za šol-
sko delo, težave z zbranostjo in pomanjkljivo znanje.

Preverili smo, ali med učitelji, ki poučujejo v šolah na narodno mešanih ob-
močjih, in tistimi, ki poučujejo na šolah izven teh območij, obstaja statistično
pomembna razlika v pogostosti zaznavanja posameznih težav danes v pri-
merjavi s stanjem pred šolanjem na daljavo zaradi pandemije covida-19. Raz-
lika se je pokazala le pri postavki samopoškodbeno vedenje (U = 1643,500;
p = 0,009). Učitelji, ki poučujejo v šolah na narodno mešanih območjih (x¯ =
58,97), so pogosteje kot učitelji izven teh območij (x¯ = 45,12) navajali, da danes
med učenci/dijaki zaznavajo več samopoškodbenega vedenja v primerjavi s
časom pred šolanjem na daljavo zaradi pandemije covida-19.

Zaključek

Namen raziskave je bil ugotoviti, ali med učitelji, ki poučujejo v šolah na na-
rodno mešanih območjih, in tistimi, ki poučujejo v šolah izven teh območij,
obstajajo statistično značilne razlike v stališčih: do zadovoljstva z učiteljskim
poklicem, do vpliva pandemije covida-19 na učiteljski poklic in do zapustitva
učiteljskega poklica. Rezultati so pokazali, da so stališča obeh skupin učiteljev
do učiteljskega poklica, vpliva pandemije covida-19 na poučevanje in zapu-
stitve učiteljskega poklica podobna. Čeprav smo zaradi nekaterih specifik, ki

172
   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176   177