Page 169 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 169
Zadovoljstvo z učiteljskim poklicem v regijah z narodnimi manjšinami v Sloveniji

Preglednica 1 Mere opisne statistike in frekvence za stališča do zadovoljstva z učiteljskim poklicem

Trditve M SD () () () () ()

Ponosen sem na delo, ki ga opravljam , , , , , , ,
Moje delo me navdihuje , , , , , , ,
Zadovoljen sem, da sem učitelj , , , , , , ,
Poučeval bom tako dolgo, dokler bom lahko , , , , , , ,
V večini primerov je biti učitelj blizu mojega ideala , , , , , , ,
Prednosti učit. poklica odtehtajo njegove slabosti , , , , , , ,

Opombe Naslovi stolpcev: (1) Nikakor se ne strinjam, (2) Ne strinjam se, (3) Se niti ne strinjam niti
strinjam, (4) Strinjam se, (5) Zelo se strinjam (vse v odstotkih). Pri vseh trditvah: N = 110.

naslov ankete posredujejo vsem zaposlenim strokovnim delavcem. Sodelo-
vanje zaposlenih v anketi je bilo prostovoljno in anonimno.

Pridobljene podatke smo natančno pregledali, neustrezno izpolnjene izlo-
čili iz nadaljnje analize, nato pa jih obdelali in analizirali s programom SPSS.
Obdelava podatkov je potekala na ravni deskriptivne in inferenčne statistike.
Za preverjanje razlik med učitelji, ki poučujejo v šolah na narodno mešanih
območjih, in tistimi, ki poučujejo na šolah izven teh območij, smo uporabili
Mann-Whitneyev U-preizkus. V nadaljevanju testne statistike navajamo le za
odgovore, kjer so se pokazale statistično pomembne razlike (p < 0,05).

Rezultati in interpretacija

Stališča učiteljev do zadovoljstva z učiteljskim poklicem

Najprej so nas zanimala trenutna stališča učiteljev do učiteljskega poklica.
Kot že povedano, so učitelji svoja stališča podali na petstopenjski lestvici. Bolj
kot so se strinjali s posamezno trditvijo, zadovoljnejši so z učiteljskim pokli-
cem. Njihovi odgovori so prikazani v preglednici 1.

Iz preglednice 1 je razvidno, da so učitelji do vseh trditev izrazili pozitivno
stališče. Glede na srednje vrednosti so se najbolj strinjali, da so ponosni na
delo, ki ga opravljajo. Visoko so ocenili tudi trditvi, da jih delo navdihuje ter
da so zadovoljni, da so učitelji. Odstotki kažejo, da so učitelji pri vseh trditvah
najpogosteje izbrali odgovor »Strinjam se« in tudi »Zelo se strinjam«. Najne-
odločnejši so bili pri trditvah, da prednosti učiteljskega poklica odtehtajo nje-
gove slabosti in da je v večini primerov biti učitelj blizu njihovega ideala. Z
navedenima trditvama so se tudi najmanj strinjali. Čeprav se le dobrih 5 
učiteljev ni strinjalo (»Nikakor ne strinjam« in »Ne strinjam se«), da so zado-
voljni z učiteljskim poklicem oz. so bili neodločni (12,7 ), teh ne velja prezreti.

V nadaljevanju nas je zanimalo, ali med učitelji glede na območje pouče-

169
   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174