Page 179 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 179
Mnenja študentov razrednega pouka
o prihodnji rabi digitalnih tehnologij
pri poučevanju in učenju
Andreja Klančar
Univerza na Primorskem
andreja.klancar@pef.upr.si
Aleksander Janeš
Univerza na Primorskem
aleksander.janes@fm-kp.si
V prispevku obravnavamo mnenja študentov razrednega pouka – bodočih uči-
teljev o njihovih digitalnih kompetencah in njihovem odnosu do uporabe di-
gitalnih tehnologij v izobraževanju ter vlogo teh dejavnikov pri uporabi digi-
talnih tehnologij pri njihovem prihodnjem pedagoškem delu. V preliminarni
raziskavi je sodelovalo 85 študentov študijskega programa Razredni pouk Pe-
dagoške fakultete Univerze na Primorskem. Analiza mnenj študentov je po-
kazala, da večina študentov izkazuje pozitiven odnos do uporabe digitalnih
tehnologij v izobraževanju. Pri seznanjanju z novimi digitalnimi orodji študen-
tje nimajo težav, večjo težavo jim predstavlja ciljno naravnana ter didaktično
smiselna raba digitalnih tehnologij v procesu učenja in poučevanja. Rezultati
raziskave kažejo, da obstaja šibka pozitivna povezanost med pedagoškimi di-
gitalnimi kompetencami študentov, njihovo prihodnjo rabo digitalnih tehno-
logij pri poučevanju in odnosom do uporabe digitalnih tehnologij ter zmerno
pozitivna povezanost med pedagoškimi digitalnimi kompetencami študentov
in odnosom do uporabe digitalnih tehnologij v izobraževanju. Regresijska ana-
liza je pokazala, da je odnos do uporabe digitalnih tehnologij v izobraževanju
pomemben napovednik prihodnje rabe digitalnih tehnologij pri poučevanju.
Ključne besede: digitalne tehnologije, digitalne kompetence, odnos, razredni
pouk
Uvod
Digitalizacija družbe pomembno vpliva na spremembe tudi na področju izo-
braževanja. Digitalizacija procesov od posameznika v vedno večji meri zah-
teva ne le znanje rabe digitalnih tehnologij, temveč tudi razumevanje njiho-
vega delovanja (razumevanje vloge in delovanja umetne inteligence, zave-
danje o kibernetski varnosti, etična presoja rabe tehnologije itd.). Zato je po-
membno, da učence pričnemo opremljati z znanji in veščinami, ki jim bodo
Istenič, A., M. Gačnik, B. Horvat, M. Kukanja Gabrijelčič, V. R. Kiswarday, M. Lebeničnik, M. Mezgec in M. Volk, ur.
2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
https://doi.org/10.26493/978-961-293-255-8.179-191
o prihodnji rabi digitalnih tehnologij
pri poučevanju in učenju
Andreja Klančar
Univerza na Primorskem
andreja.klancar@pef.upr.si
Aleksander Janeš
Univerza na Primorskem
aleksander.janes@fm-kp.si
V prispevku obravnavamo mnenja študentov razrednega pouka – bodočih uči-
teljev o njihovih digitalnih kompetencah in njihovem odnosu do uporabe di-
gitalnih tehnologij v izobraževanju ter vlogo teh dejavnikov pri uporabi digi-
talnih tehnologij pri njihovem prihodnjem pedagoškem delu. V preliminarni
raziskavi je sodelovalo 85 študentov študijskega programa Razredni pouk Pe-
dagoške fakultete Univerze na Primorskem. Analiza mnenj študentov je po-
kazala, da večina študentov izkazuje pozitiven odnos do uporabe digitalnih
tehnologij v izobraževanju. Pri seznanjanju z novimi digitalnimi orodji študen-
tje nimajo težav, večjo težavo jim predstavlja ciljno naravnana ter didaktično
smiselna raba digitalnih tehnologij v procesu učenja in poučevanja. Rezultati
raziskave kažejo, da obstaja šibka pozitivna povezanost med pedagoškimi di-
gitalnimi kompetencami študentov, njihovo prihodnjo rabo digitalnih tehno-
logij pri poučevanju in odnosom do uporabe digitalnih tehnologij ter zmerno
pozitivna povezanost med pedagoškimi digitalnimi kompetencami študentov
in odnosom do uporabe digitalnih tehnologij v izobraževanju. Regresijska ana-
liza je pokazala, da je odnos do uporabe digitalnih tehnologij v izobraževanju
pomemben napovednik prihodnje rabe digitalnih tehnologij pri poučevanju.
Ključne besede: digitalne tehnologije, digitalne kompetence, odnos, razredni
pouk
Uvod
Digitalizacija družbe pomembno vpliva na spremembe tudi na področju izo-
braževanja. Digitalizacija procesov od posameznika v vedno večji meri zah-
teva ne le znanje rabe digitalnih tehnologij, temveč tudi razumevanje njiho-
vega delovanja (razumevanje vloge in delovanja umetne inteligence, zave-
danje o kibernetski varnosti, etična presoja rabe tehnologije itd.). Zato je po-
membno, da učence pričnemo opremljati z znanji in veščinami, ki jim bodo
Istenič, A., M. Gačnik, B. Horvat, M. Kukanja Gabrijelčič, V. R. Kiswarday, M. Lebeničnik, M. Mezgec in M. Volk, ur.
2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
https://doi.org/10.26493/978-961-293-255-8.179-191