Page 184 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 184
reja Klančar in Aleksander Janeš
Preglednica 1 Cronbachova alfa
Vsebinski sklop Cronbachova alfa
Prihodnja raba digitalnih tehnologij pri poučevanju ,
Pedagoške digitalne kompetence ,
Odnos do uporabe digitalnih tehnologij v izobraževanju ,
Opombe Če je postavk več kot 10, je želena vrednost koeficienta Cronbachove alfe ≥0,7. Če
je postavk manj kot 10, je želena vrednost Cronbachove alfe ≥0,5 (Cortina 1993, 102).
Preglednica 2 Struktura vprašalnika
Področja vprašalnika Število in tip vprašanj/trditev
Demografska vprašanja Vprašanja zaprtega tipa
Pogostost rabe računalnika Vprašanje zaprtega tipa
Pedagoške digitalne kompetence Petstopenjske lestvice stališč Likertovega tipa
Odnos do uporabe digitalnih tehnologij Petstopenjske lestvice stališč Likertovega tipa
v izobraževanju
Prihodnja raba digitalnih tehnologij Petstopenjske lestvice stališč Likertovega tipa
preizkušen in uporabljen leta 2015 v okviru izvajanja primerjalne raziskave vi-
sokošolskih učiteljev pedagoških študijskih programov na Novi Zelandiji ter
Norveškem (Madsen, Thorvaldsen in Archard 2018). Kasneje je bil uporabljen
tudi na mednarodni ravni (Jwaifell idr. 2019). Obsežno testiranje je potrdilo
uporabnost in veljavnost vprašalnika v različnih pedagoških kontekstih (npr.
pri študentih predšolske vzgoje, študentih razrednega pouka, pri visokošol-
skih učiteljih pedagoških študijskih programov).
S testom Kolmogorov-Smirnov in Shapiro-Wilkovim testom smo preverili
normalnost porazdelitve podatkov. Ugotovili smo, da podatki niso normalno
porazdeljeni. Zato smo pri korelacijski analizi uporabili Spearmanovo korela-
cijo rangov.
Kot merilo notranje konsistentnosti vprašalnika smo uporabili Cronba-
chovo alfo (preglednica 1), ki velja za najustreznejše merilo pri uporabi Liker-
tove lestvice (Taherdoost 2016). Rezultati so ustrezni in omogočajo nadaljnje
statistične analize.
Za pridobitev demografskih podatkov in podatkov o pogostosti rabe raču-
nalnika smo uporabili vprašanja zaprtega tipa, na preostala vprašanja pa so
udeleženci odgovarjali s petstopenjsko lestvico Likertovega tipa. Ta vpraša-
nja smo tematsko razdelili v tri vsebinske sklope: pedagoške digitalne kom-
petence, odnos do uporabe digitalnih tehnologij v izobraževanju in priho-
dnja raba digitalnih tehnologij (preglednica 2).
184
Preglednica 1 Cronbachova alfa
Vsebinski sklop Cronbachova alfa
Prihodnja raba digitalnih tehnologij pri poučevanju ,
Pedagoške digitalne kompetence ,
Odnos do uporabe digitalnih tehnologij v izobraževanju ,
Opombe Če je postavk več kot 10, je želena vrednost koeficienta Cronbachove alfe ≥0,7. Če
je postavk manj kot 10, je želena vrednost Cronbachove alfe ≥0,5 (Cortina 1993, 102).
Preglednica 2 Struktura vprašalnika
Področja vprašalnika Število in tip vprašanj/trditev
Demografska vprašanja Vprašanja zaprtega tipa
Pogostost rabe računalnika Vprašanje zaprtega tipa
Pedagoške digitalne kompetence Petstopenjske lestvice stališč Likertovega tipa
Odnos do uporabe digitalnih tehnologij Petstopenjske lestvice stališč Likertovega tipa
v izobraževanju
Prihodnja raba digitalnih tehnologij Petstopenjske lestvice stališč Likertovega tipa
preizkušen in uporabljen leta 2015 v okviru izvajanja primerjalne raziskave vi-
sokošolskih učiteljev pedagoških študijskih programov na Novi Zelandiji ter
Norveškem (Madsen, Thorvaldsen in Archard 2018). Kasneje je bil uporabljen
tudi na mednarodni ravni (Jwaifell idr. 2019). Obsežno testiranje je potrdilo
uporabnost in veljavnost vprašalnika v različnih pedagoških kontekstih (npr.
pri študentih predšolske vzgoje, študentih razrednega pouka, pri visokošol-
skih učiteljih pedagoških študijskih programov).
S testom Kolmogorov-Smirnov in Shapiro-Wilkovim testom smo preverili
normalnost porazdelitve podatkov. Ugotovili smo, da podatki niso normalno
porazdeljeni. Zato smo pri korelacijski analizi uporabili Spearmanovo korela-
cijo rangov.
Kot merilo notranje konsistentnosti vprašalnika smo uporabili Cronba-
chovo alfo (preglednica 1), ki velja za najustreznejše merilo pri uporabi Liker-
tove lestvice (Taherdoost 2016). Rezultati so ustrezni in omogočajo nadaljnje
statistične analize.
Za pridobitev demografskih podatkov in podatkov o pogostosti rabe raču-
nalnika smo uporabili vprašanja zaprtega tipa, na preostala vprašanja pa so
udeleženci odgovarjali s petstopenjsko lestvico Likertovega tipa. Ta vpraša-
nja smo tematsko razdelili v tri vsebinske sklope: pedagoške digitalne kom-
petence, odnos do uporabe digitalnih tehnologij v izobraževanju in priho-
dnja raba digitalnih tehnologij (preglednica 2).
184