Page 216 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 216
ez Drobnič in Katarina Česnik

Preglednica 1 Slovenske izdaje bibliografskih enot na področju izobraževanja od 1985 do
2022 po ključnih besedah in vrsti gradiva ter stopnji rasti

Besede Vsota enot – Rast –/–

Šol* () () () () () ()
pedag*
učitel* . . . , , ,
Integra*
Inkluz* . . . , , ,
inkluz* šol*
inkluz* učitel* . . . , , ,
Inkluz* pedag*
. . . , , ,

. . . , , ,

.  . , – ,

   , , ,

.  . , – .,

Opombe Naslovi stolpcev: (1) knjiga, (2) članek, sestavni del, (3) vse enote.

sestavni deli knjige. Ker so članki v večji meri raziskovalnega in analitičnega
značaja, to hkrati pomeni, da je pedagoško-učiteljska tematika v večji meri
navzoča v raziskovalnih in analitičnih tipih besedila ter manj v knjigah kot
razlagalnih in predstavitvenih besedilih, ki so običajno zanimivejša za širši
krog bralcev in kot učno gradivo na nižjih ravneh šolanja.

Z vidika uveljavljanja inkluzije in integracije na šolskem področju so za nas
veliko zanimivejši rezultati pojavljanja pojmov inkluzija in integracija, ki se
nanašata na problematiko izobraževanja oseb/učencev in posameznikov s
posebnimi potrebami. V celotnem bibliografskem opusu se v odnosu na šol-
skobibliografske enote skupaj pojavljata v manj kot 9-odstotnem obsegu,
pri čemer integracija zavzema veliko večji delež (8,09 ) kot pa inkluzija, ki
je zelo malo navzoča, saj v razmerju na vso bibliografijo šolskega področja
pomeni manj kot en odstotni delež (0,54 ). Povedano z drugimi besedami:
samo v vsaki dvestoti bibliografski enoti na področju šolstva se omenja po-
jem inkluzija oz. njene izpeljanke, medtem ko je pojem integracija pogostejši,
saj ga na področju šolstva v eni izmed oblik najdemo vsaj v vsaki dvajseti bi-
bliografski enoti. Zato lahko posplošimo, da se je problematika integracije na
šolskem področju vidno odražala in razmeroma dobro uveljavljala, s tem pa
lahko prehajala tudi v širši javni prostor, medtem ko je bil terminološki pro-
stor inkluzije do leta 2000 neznatno navzoč v bibliografskem opusu in zato
redko dostopen ter navzoč v javnem prostoru, po tem letu pa se je z viso-
kimi stopnjami rasti uveljavil paradigmatsko in očitno tudi v razmeroma ob-
sežnem opusu bibliografskih del.

Kaže se, da je inkluzija – glede na objave v člankih in knjigah – povsem za-
senčila integracijo kot pedagoško paradigmo. Število objav s tematiko inte-

216
   211   212   213   214   215   216   217   218   219   220   221