Page 329 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 329
Gibalna aktivnost učenk in učencev
osnovnih šol v Prekmurju: pogled
v preteklost in priložnosti za prihodnost

Samantha Sever
Univerza v Mariboru
samantha.sever@gmail.com

Joca Zurc
Univerza v Mariboru
joca.zurc@um.si

Šola ima pomembno vlogo pri zagotavljanju telesnega in duševnega zdravja
otrok. Svetovna zdravstvena organizacija otrokom in mladostnikom priporoča
vsak dan vsaj eno uro gibalnega udejstvovanja. Epidemija covida-19 in ukrepi
samoizolacije ter šolanja na daljavo so v veliki meri vplivali na to, koliko se
otroci gibljejo. V empirični anketni raziskavi smo želeli ugotoviti, kakšno je bilo
stanje gibalne aktivnosti učenk in učencev v drugem vzgojno-izobraževalnem
obdobju osnovne šole v obdobju epidemije covida-19 na območju prekmur-
ske regije ter kakšna izhodišča nudijo dobljene ugotovitve za prihodnja načr-
tovanja na tem področju. Raziskava je zajela 198 učencev. Največ učencev se
je z gibalno aktivnostjo ukvarjalo pet- do sedemkrat na teden, kar so izvajali
v največji meri z družino in pa sami doma. Prevladovale so gibalne aktivnosti
zmerne intenzivnosti. Kljub ugotovitvi, da je bila večina osnovnošolcev v Prek-
murju med epidemijo redno gibalno aktivnih, pa je viden upad organiziranih
aktivnosti pod strokovnim vodstvom. V šolah je treba okrepiti interesne dejav-
nosti ter učence spodbujati k vključevanju vanje.
Ključne besede: učenci, gibalna aktivnost, drugo vzgojno-izobraževalno obdo-
bje osnovne šole, epidemija, covid-19

Uvod
Šola ima pri zagotavljanju redne gibalne aktivnosti učenk in učencev po-
membno mesto, saj poleg obveznega predmeta šport nudi tudi interesne
dejavnosti, kot so šolski športni krožki, podaljšano bivanje, šola v naravi itd., ki
pomembno oblikujejo učenčev razvoj (Flego 2012). V šolskem obdobju otroci
začnejo obiskovati organizirane gibalne aktivnosti, med katerimi so najpogo-
stejše rekreativne gibalne/športne aktivnosti, pojavijo pa se tudi že tekmo-
valno usmerjene športne panoge (Sever 2022). Za otroka je ob organizirani
vadbi v šoli in interesnih dejavnostih pomembna tudi neorganizirana gibalna

Istenič, A., M. Gačnik, B. Horvat, M. Kukanja Gabrijelčič, V. R. Kiswarday, M. Lebeničnik, M. Mezgec in M. Volk, ur.
2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem.

https://doi.org/10.26493/978-961-293-255-8.329-345
   324   325   326   327   328   329   330   331   332   333   334