Page 334 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 334
antha Sever in Joca Zurc
Preglednica 1 Zanesljivost merskega instrumenta prostočasne gibalne aktivnosti otrok
Vsebinski sklop () ()
Prostočasna gibalna aktivnost brez obveznega predmeta šport ,
Gibalna aktivnost na teden vključno z obveznim predmetom šport ,
Gibalna aktivnost med šolanjem na daljavo vključno z obveznim predmetom šport ,
Opombe Naslovi stolpcev: (1) število vprašanj, (2) Cronbachova alfa.
Zaradi nekaterih nepodpisanih soglasij staršev za sodelovanje njihovih otrok
v raziskavi je končni vzorec predstavljajo 198 učencev, od tega 89 deklic in
109 dečkov.
Opis merskega instrumenta
Za zbiranje podatkov smo uporabili metodo anketiranja s strukturiranim
vprašalnikom. Pri sestavljanju vprašalnika smo vsebinsko izhajali iz dveh raz-
iskav, »Gibalna aktivnost slovenskih otrok« in »Povezave med gibalno dejav-
nostjo in razvitostjo socialnih spretnosti pri otroku«, ki ju je izvedla Joca Zurc
(2011; 2012). Iz vprašalnikov omejenih raziskav smo izvzeli za nas relevantna
vprašanja in dodali tri vprašanja, ki se navezujejo na šolanje na daljavo, ter tri
vprašanja iz ordinalne tristopenjske merske lestvice nadgradili v petstopenj-
sko lestvico stališč.
Končni vprašalnik, ki smo ga uporabili v naši raziskavi, je zajemal 24 vpra-
šanj zaprtega tipa s ponujenimi odgovori. Prvi vsebinski sklop vprašalnika
je vključeval vprašanja o socialnodemografskih značilnostih učencev (spol,
starost in razred). Drugi vsebinski sklop je vključeval vprašanja o pogostosti
gibalne aktivnosti v prostem času ter vključenosti v organizirano obliko gi-
balne aktivnosti. Tretji, zadnji vsebinski sklop je vključeval vprašanja, ki so se
nanašala na gibalno aktivnosti v povezavi s šolanjem na daljavo. V vseh vse-
binskih sklopih smo uporabili nominalne in ordinalne spremenljivke ter pet-
stopenjsko ocenjevalno lestvico v razponu od 1 (nikoli) do 5 (vsak dan). Pred
zbiranjem podatkov na celotnem vzorcu smo vprašalnik pilotno testirali na
eni od osnovnih šol.
Zanesljivost vprašalnika smo ugotavljali z metodo analize notranje kon-
sistentnosti oz. izračunom Chronbachovega koeficienta alfa, da bi preverili,
ali lestvice ustrezajo svojemu namenu in lahko zaupamo zbranim podatkom
(Taber 2017). Testiranje zanesljivosti merskega instrumenta smo izvedli za
vsakega izmed vključenih vsebinskih sklopov. Chronbachov koeficient alfa
je pokazal zadovoljivo stopnjo zanesljivosti merskega instrumenta (Žnidar-
šič in Selak 2018). Rezultati so prikazani v preglednici 1.
334
Preglednica 1 Zanesljivost merskega instrumenta prostočasne gibalne aktivnosti otrok
Vsebinski sklop () ()
Prostočasna gibalna aktivnost brez obveznega predmeta šport ,
Gibalna aktivnost na teden vključno z obveznim predmetom šport ,
Gibalna aktivnost med šolanjem na daljavo vključno z obveznim predmetom šport ,
Opombe Naslovi stolpcev: (1) število vprašanj, (2) Cronbachova alfa.
Zaradi nekaterih nepodpisanih soglasij staršev za sodelovanje njihovih otrok
v raziskavi je končni vzorec predstavljajo 198 učencev, od tega 89 deklic in
109 dečkov.
Opis merskega instrumenta
Za zbiranje podatkov smo uporabili metodo anketiranja s strukturiranim
vprašalnikom. Pri sestavljanju vprašalnika smo vsebinsko izhajali iz dveh raz-
iskav, »Gibalna aktivnost slovenskih otrok« in »Povezave med gibalno dejav-
nostjo in razvitostjo socialnih spretnosti pri otroku«, ki ju je izvedla Joca Zurc
(2011; 2012). Iz vprašalnikov omejenih raziskav smo izvzeli za nas relevantna
vprašanja in dodali tri vprašanja, ki se navezujejo na šolanje na daljavo, ter tri
vprašanja iz ordinalne tristopenjske merske lestvice nadgradili v petstopenj-
sko lestvico stališč.
Končni vprašalnik, ki smo ga uporabili v naši raziskavi, je zajemal 24 vpra-
šanj zaprtega tipa s ponujenimi odgovori. Prvi vsebinski sklop vprašalnika
je vključeval vprašanja o socialnodemografskih značilnostih učencev (spol,
starost in razred). Drugi vsebinski sklop je vključeval vprašanja o pogostosti
gibalne aktivnosti v prostem času ter vključenosti v organizirano obliko gi-
balne aktivnosti. Tretji, zadnji vsebinski sklop je vključeval vprašanja, ki so se
nanašala na gibalno aktivnosti v povezavi s šolanjem na daljavo. V vseh vse-
binskih sklopih smo uporabili nominalne in ordinalne spremenljivke ter pet-
stopenjsko ocenjevalno lestvico v razponu od 1 (nikoli) do 5 (vsak dan). Pred
zbiranjem podatkov na celotnem vzorcu smo vprašalnik pilotno testirali na
eni od osnovnih šol.
Zanesljivost vprašalnika smo ugotavljali z metodo analize notranje kon-
sistentnosti oz. izračunom Chronbachovega koeficienta alfa, da bi preverili,
ali lestvice ustrezajo svojemu namenu in lahko zaupamo zbranim podatkom
(Taber 2017). Testiranje zanesljivosti merskega instrumenta smo izvedli za
vsakega izmed vključenih vsebinskih sklopov. Chronbachov koeficient alfa
je pokazal zadovoljivo stopnjo zanesljivosti merskega instrumenta (Žnidar-
šič in Selak 2018). Rezultati so prikazani v preglednici 1.
334