Page 333 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 333
Gibalna aktivnost učenk in učencev osnovnih šol v Prekmurju
se je tudi povečala poraba časa, ki so ga osnovnošolci namenili aktivnostim
pred zasloni in na družbenih omrežjih (Zgaga 2021).
Cilji in hipoteze raziskave
Cilj naše raziskave je bil ugotoviti pogostost, obliko, intenzivnost in vsebino
gibalne aktivnosti učenk ter učencev drugega vzgojno-izobraževalnega ob-
dobja osnovnih šol na območju prekmurske regije v obdobju epidemije
covida-19. S pomočjo ugotovitev smo želeli dobiti vpogled v vrzeli na obrav-
navanem področju, ki lahko služijo kot izhodišča za prihodnja načrtovanja
vzgojno-izobraževalnega procesa izven kurikularnih vsebin.
V okviru raziskave smo si zastavili in statistično testirali naslednji hipotezi:
1. Obstajajo statistično značilne razlike v pogostosti, obliki, intenzivnosti
in vsebini gibalne aktivnosti glede na spol učencev drugega vzgojno-
izobraževalnega obdobja v Prekmurju v obdobju epidemije covida-19.
2. Obstajajo statistično značilne razlike v pogostosti, obliki, intenzivno-
sti in vsebini gibalne aktivnosti glede na starost učencev drugega
vzgojno-izobraževalnega obdobja v Prekmurju v obdobju epidemije
covida-19.
Metodologija anketne raziskave
Naša raziskava temelji na empirični kvantitativni anketni metodologiji. Opra-
vili smo jo med 13. 10. in 19. 11. 2021, ko so veljali omejitveni ukrepi za zmanj-
ševanje posledic epidemije covida-19 v Sloveniji. Raziskava je bila izvedena
v okviru magistrskega dela študijskega programa Pedagogika na Filozofski
fakulteti Univerze v Mariboru (Sever 2022).
Opis vzorca
Statistično množico oz. populacijo so predstavljali učenci v drugem vzgojno-
izobraževalnem obdobju osnovnih šol v prekmurski regiji. Vzorčni okvir, na
osnovni katerega smo izbrali vzorec, so predstavljale vse osnovne šole v
prekmurski regiji iz »Evidence vzgojno-izobraževalnih zavodov in vzgojno-
izobraževalnih programov« Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport
Republike Slovenije (b. l.). Populacijo je tako predstavljalo 41 osnovnih šol.
Z navedenega seznama smo za sodelovanje v raziskavi z metodo enostav-
nega slučajnostnega vzorca naključno izbrali štiri osnovne šole. Za naključno
metodo vzorčenja smo izbrali datum, ko je potekalo vzorčenje (11. 8. 2021),
in tako izbrali vsako 11. zaporedno osnovno šolo s seznama. Naš izhodiščni
vzorec je zajemal 213 učencev v 4., 5. in 6. razredu na izbranih osnovnih šolah.
333
se je tudi povečala poraba časa, ki so ga osnovnošolci namenili aktivnostim
pred zasloni in na družbenih omrežjih (Zgaga 2021).
Cilji in hipoteze raziskave
Cilj naše raziskave je bil ugotoviti pogostost, obliko, intenzivnost in vsebino
gibalne aktivnosti učenk ter učencev drugega vzgojno-izobraževalnega ob-
dobja osnovnih šol na območju prekmurske regije v obdobju epidemije
covida-19. S pomočjo ugotovitev smo želeli dobiti vpogled v vrzeli na obrav-
navanem področju, ki lahko služijo kot izhodišča za prihodnja načrtovanja
vzgojno-izobraževalnega procesa izven kurikularnih vsebin.
V okviru raziskave smo si zastavili in statistično testirali naslednji hipotezi:
1. Obstajajo statistično značilne razlike v pogostosti, obliki, intenzivnosti
in vsebini gibalne aktivnosti glede na spol učencev drugega vzgojno-
izobraževalnega obdobja v Prekmurju v obdobju epidemije covida-19.
2. Obstajajo statistično značilne razlike v pogostosti, obliki, intenzivno-
sti in vsebini gibalne aktivnosti glede na starost učencev drugega
vzgojno-izobraževalnega obdobja v Prekmurju v obdobju epidemije
covida-19.
Metodologija anketne raziskave
Naša raziskava temelji na empirični kvantitativni anketni metodologiji. Opra-
vili smo jo med 13. 10. in 19. 11. 2021, ko so veljali omejitveni ukrepi za zmanj-
ševanje posledic epidemije covida-19 v Sloveniji. Raziskava je bila izvedena
v okviru magistrskega dela študijskega programa Pedagogika na Filozofski
fakulteti Univerze v Mariboru (Sever 2022).
Opis vzorca
Statistično množico oz. populacijo so predstavljali učenci v drugem vzgojno-
izobraževalnem obdobju osnovnih šol v prekmurski regiji. Vzorčni okvir, na
osnovni katerega smo izbrali vzorec, so predstavljale vse osnovne šole v
prekmurski regiji iz »Evidence vzgojno-izobraževalnih zavodov in vzgojno-
izobraževalnih programov« Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport
Republike Slovenije (b. l.). Populacijo je tako predstavljalo 41 osnovnih šol.
Z navedenega seznama smo za sodelovanje v raziskavi z metodo enostav-
nega slučajnostnega vzorca naključno izbrali štiri osnovne šole. Za naključno
metodo vzorčenja smo izbrali datum, ko je potekalo vzorčenje (11. 8. 2021),
in tako izbrali vsako 11. zaporedno osnovno šolo s seznama. Naš izhodiščni
vzorec je zajemal 213 učencev v 4., 5. in 6. razredu na izbranih osnovnih šolah.
333