Page 513 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 513
Integracija kvantitativne in kvalitativne metodologije v družboslovnem raziskovanju

pulacij (npr. otroci marginalnih skupin, mladi odvisniki, žrtve nasilja, osebe s
posebnimi potrebami) (Curtis, Rabren in Reilly 2009; Hopson in Steiker 2008),
tematik s področja promocije zdravega življenjskega sloga in zdravja ter soci-
alne politike (Barnes idr. 2008; Collins, Onwuegbuzie in Jiao 2007; Zurc 2013)
in spletnega raziskovanja, ki spodbuja integracijo metod za povečanje šte-
vila udeležencev in zmanjšanje stroškov raziskovanja (Koller in Sinitsa 2009;
Lobe in Vehovar 2009).

Uspešnost in kakovost uporabe integracije metod v konkretni družbo-
slovni raziskavi pa je odvisna predvsem od raziskovalčevega razumevanja
in poznavanja različnih metodoloških strategij (Plano Clark idr. 2008). Razi-
skovalec raziskave z integracijo metod mora znati povezati različna znanja,
spretnosti in discipline (Bergman 2011). Dobro mora biti seznanjen s klasično
metodološko literaturo za kvantitativno in kvalitativno raziskovanje kot tudi z
naraščajočo produkcijo objavljenih del ter metodološkimi novostmi na pod-
ročju integracije metod (Teddlie in Tashakkori 2009). Ocenjevanje, kako kako-
vostno je izvedena raziskava z integracijo metod, je še posebej kompleksno,
saj obe, kvantitativna in kvalitativna komponenta, v skupno raziskavo prina-
šata svoje problematike reprezentacije, legitimnosti in veljavnosti (Onwue-
gbuzie in Johnson 2006). Sistematična pregledna raziskava na vzorcu 25 raz-
iskav z integracijo metod je pokazala, da se kažejo potrebe po prihodnjem
raziskovanju metodologije integracije metod na področju njihove koncep-
tualizacije na posameznih področjih znanstvenih disciplin, pristopov integri-
ranja kvantitativnih in kvalitativnih podatkov v različnih raziskovalnih fazah
ter zlasti na področju razvoja kriterijev in standardov vrednotenja kakovosti
raziskav z integracijo metod (Zurc 2013). Poznavanje standardov in smernic
kakovostne raziskave z integracijo kvantitativne ter kvalitativne metodolo-
gije je pomembno zlasti za raziskovalce, ki se prvič srečujejo s to metodo-
logijo, ne glede na znanstveno vedo ali metodološko predznanje, pa tudi za
mentorje in člane komisij pri zagovorih zaključnih del študentov, urednike ter
ocenjevalce raziskovalnih projektov, ki jim je s tem dan vpogled v to, na kaj je
treba v raziskavi z integracijo metod biti pozoren in kakšni so modeli dobrih
praks (Creswell in Plano Clark 2017). Slednji vključujejo preučevanje razisko-
valnih problemov in tematik, ki so kompleksne narave (Anguera in Izquierdo
2006), premišljenost pri načinu kombiniranja kvantitativnega in kvalitativ-
nega dela oz. izbor ustreznega raziskovalnega načrta (Creswell, Plano Clark
in Garret 2008) ter zadostno upravičenost uporabe integracije metod glede
na raziskovalni problem (Bryman, Becker in Sempik 2008; O’Cathain, Murphy
in Nicholl 2008; Zurc 2017). Odločitev, zakaj so v raziskavi potrebni tako kvan-
titativni kot kvalitativni metodološki del ter integracija med njima, je treba

513
   508   509   510   511   512   513   514   515   516   517   518