Page 518 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 518
a Zurc in Anuška Ferligoj
Preglednica 1 Zgodovinski razvoj nastanka metodologije integracije metod
– Formativno obdobje
• Uporaba več metod v isti raziskavi
• Prve objavljene razprave o triangulaciji
– Razprave o paradigmi
• Razprave o različnih stališčih in nazorih o integraciji metod
– Razvoj postopkov
• Tipologije raziskovalnih načrtov
• Zasnova mednarodne politike metodologije
– Zagovorništvo in širitev
• Umestitev med tradicionalne metode
• Širitev integracije metod na različna področja znanosti
– Reflektivno obdobje
• Odprta vprašanja in prioritete raziskovanja
• Kritika obstoječega razvoja in značilnosti
Opombe Prirejeno po Zurc (2017, 31).
2011, 21) razpravljala o vključitvi več virov kvantitativnih informacij pri vali-
daciji psiholoških testiranj. Za navedeno t. i. formativno obdobje razvoja in-
tegracije metod, ki je trajalo vse do zaključka 70. let, so značilne razprave o
uporabi kvantitativnih in kvalitativnih podatkov v isti raziskavi ter prve ob-
jave o triangulaciji. Sledilo je obdobje razprav o paradigmi (1985–1997), ki se
je osredotočalo na različne razprave o paradigmah, vzpostavljanju povezav
in usklajenosti med tradicionalnima kvantitativno ter kvalitativno metodolo-
gijo in predlogih za njihovo preseganje.
Eno izmed najplodovitejših obdobij, ki je integraciji metod dalo odločilno
prepoznavnost med uveljavljenimi metodologijami, je obdobje razvoja po-
stopkov (1989–2000), v katerem so metodologi intenzivno razvijali sisteme
klasifikacij oz. tipologij različnih vrst specifičnih raziskovalnih načrtov, ki so
namenjeni izključno zasnovi in izvedbi raziskave z integracijo metod. Slednje
je vodilo k utemeljitvi potreb po raziskovanju z integracijo metod ter prineslo
številne sistematične preglede o uporabljenih postopkih in načinih integrira-
nja kvantitativne ter kvalitativne metodologije v raziskovalni praksi. Obdobje
razvoja postopkov je imelo odlično vlogo pri prepoznavnosti metodologije
integracije metod v mednarodnem prostoru (Creswell in Plano Clark 2011).
Razvoj postopkov je omogočil širitev integracije metod na različna znan-
stvena področja ter vodil v novo razvojno obdobje zagovorništva in širitve
(2003–2009). V tem obdobju se je integracija metod uveljavila kot naravna
dopolnitev tradicionalnemu kvantitativnemu in kvalitativnemu raziskova-
nju. Poseben poudarek je bil namenjen tudi prvim sistematičnim in zgodo-
518
Preglednica 1 Zgodovinski razvoj nastanka metodologije integracije metod
– Formativno obdobje
• Uporaba več metod v isti raziskavi
• Prve objavljene razprave o triangulaciji
– Razprave o paradigmi
• Razprave o različnih stališčih in nazorih o integraciji metod
– Razvoj postopkov
• Tipologije raziskovalnih načrtov
• Zasnova mednarodne politike metodologije
– Zagovorništvo in širitev
• Umestitev med tradicionalne metode
• Širitev integracije metod na različna področja znanosti
– Reflektivno obdobje
• Odprta vprašanja in prioritete raziskovanja
• Kritika obstoječega razvoja in značilnosti
Opombe Prirejeno po Zurc (2017, 31).
2011, 21) razpravljala o vključitvi več virov kvantitativnih informacij pri vali-
daciji psiholoških testiranj. Za navedeno t. i. formativno obdobje razvoja in-
tegracije metod, ki je trajalo vse do zaključka 70. let, so značilne razprave o
uporabi kvantitativnih in kvalitativnih podatkov v isti raziskavi ter prve ob-
jave o triangulaciji. Sledilo je obdobje razprav o paradigmi (1985–1997), ki se
je osredotočalo na različne razprave o paradigmah, vzpostavljanju povezav
in usklajenosti med tradicionalnima kvantitativno ter kvalitativno metodolo-
gijo in predlogih za njihovo preseganje.
Eno izmed najplodovitejših obdobij, ki je integraciji metod dalo odločilno
prepoznavnost med uveljavljenimi metodologijami, je obdobje razvoja po-
stopkov (1989–2000), v katerem so metodologi intenzivno razvijali sisteme
klasifikacij oz. tipologij različnih vrst specifičnih raziskovalnih načrtov, ki so
namenjeni izključno zasnovi in izvedbi raziskave z integracijo metod. Slednje
je vodilo k utemeljitvi potreb po raziskovanju z integracijo metod ter prineslo
številne sistematične preglede o uporabljenih postopkih in načinih integrira-
nja kvantitativne ter kvalitativne metodologije v raziskovalni praksi. Obdobje
razvoja postopkov je imelo odlično vlogo pri prepoznavnosti metodologije
integracije metod v mednarodnem prostoru (Creswell in Plano Clark 2011).
Razvoj postopkov je omogočil širitev integracije metod na različna znan-
stvena področja ter vodil v novo razvojno obdobje zagovorništva in širitve
(2003–2009). V tem obdobju se je integracija metod uveljavila kot naravna
dopolnitev tradicionalnemu kvantitativnemu in kvalitativnemu raziskova-
nju. Poseben poudarek je bil namenjen tudi prvim sistematičnim in zgodo-
518