Page 519 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 519
Integracija kvantitativne in kvalitativne metodologije v družboslovnem raziskovanju

vinskim pregledom razvoja integracije metod ter poglobljenejšim analizam
raziskovalnih načrtov z vidika dominantnosti posameznih delov raziskave
(npr. Creswell, Plano Clark in Garret 2008; Hammersley 2008). Zadnje, reflek-
tivno obdobje, ki za svoj začetek šteje objavo Tashakkorija in Teddlieja (2003)
o aktualnih raziskovalnih vprašanjih ter prioritetah raziskovanja na področju
integracije metod, poteka še danes. Osredotoča se na samo evalvacijo te
metodologije, zlasti na njeno konstruktivno kritiko. V ospredju je obravnava
aktualnih vprašanj, kot so opredelitev integracije metod kot neodvisne me-
todologije, sistematični pregledi raziskav na posameznih področjih znanosti,
kritika podrejanja kvalitativne paradigme oz. privilegiranja pozitivistične tra-
dicije, kritika obstoječih definicij ter identificiranje in obravnava aktualnih
metodoloških polemik (Creswell in Plano Clark 2017).

Empirična raziskava – mnenja ekspertov o kakovosti raziskovanja
z integracijo metod
Namen empirične raziskave je bil preučiti mnenja mednarodno priznanih ek-
spertov na področju integracije kvantitativne in kvalitativne metodologije v
družboslovnih raziskavah o kakovosti v raziskavah z integracijo metod z vi-
dika njenih značilnosti, pomembnosti ter dejavnikov, ki jo oblikujejo. Razis-
kava je bila izvedena v okviru interdisciplinarnega doktorskega študijskega
programa Statistika na Fakulteti za družbene vede Univerze v Ljubljani (Zurc
2017).

Metodologija
Izvedenih je bilo devet polstrukturiranih intervjujev z eksperti na področju
integracije metod v družboslovnih znanostih. Sodelujoče osebe so bile iz-
brane namensko, in sicer so bili vključeni plenarnimi predavatelji in nosilci
izobraževalnih delavnic na mednarodni znanstveni konferenci Mixed Me-
thods International Research Association (MMIRA). Vsi vključeni eksperti so
bili mednarodno priznani strokovnjaki na področju integracije kvantitativne
in kvalitativne metodologije ter so izhajali iz skupine pionirjev razvoja te me-
todologije in paradigme pragmatizma. Osem vključenih ekspertov je priha-
jalo iz ZDA in eden iz Evrope. Vsi so se ukvarjali z raziskovanjem metodo-
logije kvalitativnega, kvantitativnega in integriranega raziskovanja na pod-
ročju družboslovnih znanosti, od tega večina na področju pedagoških in ve-
denjskih ved.

Intervjuji so bili izvedeni na lokaciji mednarodne znanstvene konference
MMIRA, ki je potekala na Boston College v Chestnut Hillu v Massachusettsu
(ZDA). Sodelujoči eksperti so bili izbrani iz predhodno objavljenega pro-

519
   514   515   516   517   518   519   520   521   522   523   524