Page 529 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 529
Dejavniki psihičnega blagostanja
študentov

Ana Bardorfer
Univerza na Primorskem
ana.bardorfer@upr.si

Kristina Krže
Univerza na Primorskem
kristinak998@gmail.com

Ajda Troha
Univerza na Primorskem
ajdatro1L@gmail.com

Lejla Bešić
Univerza na Primorskem
lejlabesic23@gmail.com

V kvalitativni raziskavi smo preučevali dejavnike subjektivnega blagostanja
študentov. Izvedli smo sedem polstrukturiranih poglobljenih intervjujev s štu-
denti UP PEF. Rezultati so pokazali, da so študenti razmeroma zadovoljni z ži-
vljenjem in doživljajo več pozitivnih kot negativnih čustev, predvsem zaradi la-
stnih akademskih dosežkov in kakovostnih medosebnih odnosov. Mnenja so,
da osebnostno rastejo predvsem na akademskem, ne pa tudi na drugih pod-
ročjih, saj jim študij nudi številne možnosti samoaktualizacije. Kot razmeroma
avtonomne se doživljajo pri organizaciji lastnih obveznosti, kakovostne in po-
globljene odnose pa gojijo z družinskimi člani, s prijatelji ter partnerji, medtem
ko odnose s sošolci doživljajo kot površinske. Občutek imajo, da ne obvladu-
jejo najbolje študijskega okolja, predvsem zaradi številnih študijskih obreme-
nitev in slabše organiziranosti ter pomanjkanja metakognitivnih strategij. Na
splošno študenti menijo, da ima njihovo življenje smisel, razlog za to pa sta
njihovo napredovanje pri študiju in doseganje zastavljenih ciljev. Ocenjujejo
tudi, da zaradi narave svojega poklica v pomembni meri prispevajo k družbi in
so mnenja, da sprejemajo družbo ter da tudi družba sprejema njih – občutek
imajo, da se v obstoječi širši družbi lahko osebnostno razvijajo, a le do določene
mere. Prispevek zaključimo z nekaterimi usmeritvami za zvišanje blagostanja
študentov in napotki za nadaljnje raziskovanje.
Ključne besede: subjektivno blagostanje, študenti, visoko šolstvo, dejavniki

Uvod
Psihično blagostanje učečih se posameznikov krepi njihovo notranjo motiva-
cijo, zmanjšuje disciplinske težave, povečuje akademske dosežke, izboljšuje

Istenič, A., M. Gačnik, B. Horvat, M. Kukanja Gabrijelčič, V. R. Kiswarday, M. Lebeničnik, M. Mezgec in M. Volk, ur.
2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem.

https://doi.org/10.26493/978-961-293-255-8.529-548
   524   525   526   527   528   529   530   531   532   533   534