Page 534 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 534
Bardorfer, Kristina Krže, Ajda Troha in Lejla Bešić
Vzorec je bil priložnosten – v raziskavi so sodelovali tisti študenti, ki so to že-
leli. Šlo je za redne študente na UP PEF, smer Socialna pedagogika, povprečne
starosti 22,4 leta.
Pripomočki
Uporabili smo polstrukturirana vodila za izvajanje intervjujev, sestavljenih iz
odprtih vprašanj, ter pametni telefon za snemanje pogovorov. Vprašanja so
se nanašala na subjektivno zaznavo dimenzij čustvenega, psihološkega in so-
cialnega blagostanja ter na zaznane razloge.
Postopek zbiranja podatkov
Podatke smo zbirali v decembru 2022. Na UP PEF smo poiskali študente, ki
so bili pripravljeni sodelovati in so podali pisno ter podpisano informirano
soglasje za sodelovanje. Najprej smo jim predstavili namen naše raziskave,
nato pa smo s posameznimi študenti izvedli 30-minutni individualni intervju.
Postopek obdelave podatkov
Intervjuje smo posneli in naredili transkripte. Analizo vsebine smo izvedli s
programom QSR Nvivo 10 v treh stopnjah: opis podatkov, povzemanje podat-
kov ter iskanje podobnosti in razlik med podatki. Vse podatke smo obdelali
na skupinski ravni. Pri analizi vsebine smo se osredotočili na kvalitativni vidik
– iskali smo odgovore na vprašanja kaj, kako in zakaj. Pri obdelavi podatkov
smo uporabili naslednje kode in kategorije:
1. Dejavniki dimenzij čustvenega blagostanja:
– pozitivno čustvovanje: (1) družina, partner in prijatelji, (2) akadem-
ski dosežki (3), kakovost znanja, (4) zabavne učne ure, (5) božično-
novoletno vzdušje, (6) prosti čas;
– negativno čustvovanje: (1) študijske (prekomerne) obremenitve, (2)
slabši odnosi s sošolci, (3) osamljenost, (4) nepredelane osebne sti-
ske, (5) slabši študijski program, (5) neprofesionalno vedenje profe-
sorjev;
– zadovoljstvo: (1) uspešnost pri študiju, (2) kakovostni odnosi s po-
membnimi drugimi, (3) prostočasne aktivnosti, (4) finančno sta-
nje, (5) pomanjkanje časa, (6) preobremenitev s študijem, (7) slabše
usklajevanje prostega časa, dela in študija, (8) pomanjkanje ener-
gije.
2. Dejavniki dimenzij psihološkega blagostanja:
534
Vzorec je bil priložnosten – v raziskavi so sodelovali tisti študenti, ki so to že-
leli. Šlo je za redne študente na UP PEF, smer Socialna pedagogika, povprečne
starosti 22,4 leta.
Pripomočki
Uporabili smo polstrukturirana vodila za izvajanje intervjujev, sestavljenih iz
odprtih vprašanj, ter pametni telefon za snemanje pogovorov. Vprašanja so
se nanašala na subjektivno zaznavo dimenzij čustvenega, psihološkega in so-
cialnega blagostanja ter na zaznane razloge.
Postopek zbiranja podatkov
Podatke smo zbirali v decembru 2022. Na UP PEF smo poiskali študente, ki
so bili pripravljeni sodelovati in so podali pisno ter podpisano informirano
soglasje za sodelovanje. Najprej smo jim predstavili namen naše raziskave,
nato pa smo s posameznimi študenti izvedli 30-minutni individualni intervju.
Postopek obdelave podatkov
Intervjuje smo posneli in naredili transkripte. Analizo vsebine smo izvedli s
programom QSR Nvivo 10 v treh stopnjah: opis podatkov, povzemanje podat-
kov ter iskanje podobnosti in razlik med podatki. Vse podatke smo obdelali
na skupinski ravni. Pri analizi vsebine smo se osredotočili na kvalitativni vidik
– iskali smo odgovore na vprašanja kaj, kako in zakaj. Pri obdelavi podatkov
smo uporabili naslednje kode in kategorije:
1. Dejavniki dimenzij čustvenega blagostanja:
– pozitivno čustvovanje: (1) družina, partner in prijatelji, (2) akadem-
ski dosežki (3), kakovost znanja, (4) zabavne učne ure, (5) božično-
novoletno vzdušje, (6) prosti čas;
– negativno čustvovanje: (1) študijske (prekomerne) obremenitve, (2)
slabši odnosi s sošolci, (3) osamljenost, (4) nepredelane osebne sti-
ske, (5) slabši študijski program, (5) neprofesionalno vedenje profe-
sorjev;
– zadovoljstvo: (1) uspešnost pri študiju, (2) kakovostni odnosi s po-
membnimi drugimi, (3) prostočasne aktivnosti, (4) finančno sta-
nje, (5) pomanjkanje časa, (6) preobremenitev s študijem, (7) slabše
usklajevanje prostega časa, dela in študija, (8) pomanjkanje ener-
gije.
2. Dejavniki dimenzij psihološkega blagostanja:
534