Page 567 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 567
Povezanost med študenti med izvedbo
študija na daljavo
Nataša Zrim Martinjak
Univerza v Ljubljani
natasa.zrim@pef.uni-lj.si
V ospredju premislekov tega prispevka so spoznanja o pomenu socialnih in-
terakcij med študenti in interaktivni didaktični izvedbi študija. V raziskavi smo
preučevali doživljanje povezanosti študenta z drugimi študenti med izvedbo
študija na daljavo. Namen je bil ugotoviti, kateri dejavniki določajo razlike v
doživljanju povezanosti študenta z drugimi študenti in kakšne so povezano-
sti tega doživljanja z drugimi dejavniki. Rezultati so pokazali, da se doživljanje
povezanosti študenta z drugimi študenti razlikuje glede na spol in soočanje
z duševnimi stiskami ter da so med doživljanjem povezanosti študenta z dru-
gimi študenti in drugimi študijskimi dejavniki statistično značilne povezanosti.
Na podlagi ugotovitev se nakazujejo priložnosti, ki jih za socialno povezovanje
med študenti ponuja interaktivna izvedba študijskega procesa ne glede na na-
čin izvedbe študija. Spoznanja visokošolsko izobraževanje postavljajo pred di-
daktične izzive ustvarjanja interaktivnega študijskega okolja, ki bo študente,
glede na njihove individualne položaje, podprlo in hkrati izzvalo k ustvarjanju
interakcij z drugimi študenti.
Ključne besede: povezanost med študenti, interakcije, interaktivnost, didaktični
izzivi, študij na daljavo
Uvod
Pandemija covida-19 je bolj kot kdaj koli prej razkrila življenjski položaj štu-
denta, njegove individualne okoliščine in značilnosti, v katerih se je soočal
z izzivi pandemične situacije tudi pri študiju. Študentje so se morali spopa-
sti z novo izkušnjo študija v nepričakovanih, nepoznanih okoliščinah (Brown
idr. 2020), ki so prinesle velike spremembe tako v študijsko kot vsakdanje ži-
vljenje študentov. Skupni označevalci obdobja med pandemijo covida-19 so
fizična oddaljenost, medosebna razdalja in selekcija socialnih stikov. Ti so iz-
hajali iz ukrepov za zajezitev širjenja virusa in so vnesli spremembe v posa-
meznikovo vsakdanje življenje.
Z novim načinom življenja in študija so se soočili tudi študentje. Pandemija
covida-19 se je skozi značilnosti socialne izolacije tako rekoč dotaknila vsega
v študentovem vsakodnevnem življenju (Aristovnik idr. 2020; Bork-Hüffer idr.
2021; Dodd idr. 2021; Doolan idr. 2021; Gabrovec idr. 2021; Garcia-Morales,
Istenič, A., M. Gačnik, B. Horvat, M. Kukanja Gabrijelčič, V. R. Kiswarday, M. Lebeničnik, M. Mezgec in M. Volk, ur.
2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
https://doi.org/10.26493/978-961-293-255-8.567-585
študija na daljavo
Nataša Zrim Martinjak
Univerza v Ljubljani
natasa.zrim@pef.uni-lj.si
V ospredju premislekov tega prispevka so spoznanja o pomenu socialnih in-
terakcij med študenti in interaktivni didaktični izvedbi študija. V raziskavi smo
preučevali doživljanje povezanosti študenta z drugimi študenti med izvedbo
študija na daljavo. Namen je bil ugotoviti, kateri dejavniki določajo razlike v
doživljanju povezanosti študenta z drugimi študenti in kakšne so povezano-
sti tega doživljanja z drugimi dejavniki. Rezultati so pokazali, da se doživljanje
povezanosti študenta z drugimi študenti razlikuje glede na spol in soočanje
z duševnimi stiskami ter da so med doživljanjem povezanosti študenta z dru-
gimi študenti in drugimi študijskimi dejavniki statistično značilne povezanosti.
Na podlagi ugotovitev se nakazujejo priložnosti, ki jih za socialno povezovanje
med študenti ponuja interaktivna izvedba študijskega procesa ne glede na na-
čin izvedbe študija. Spoznanja visokošolsko izobraževanje postavljajo pred di-
daktične izzive ustvarjanja interaktivnega študijskega okolja, ki bo študente,
glede na njihove individualne položaje, podprlo in hkrati izzvalo k ustvarjanju
interakcij z drugimi študenti.
Ključne besede: povezanost med študenti, interakcije, interaktivnost, didaktični
izzivi, študij na daljavo
Uvod
Pandemija covida-19 je bolj kot kdaj koli prej razkrila življenjski položaj štu-
denta, njegove individualne okoliščine in značilnosti, v katerih se je soočal
z izzivi pandemične situacije tudi pri študiju. Študentje so se morali spopa-
sti z novo izkušnjo študija v nepričakovanih, nepoznanih okoliščinah (Brown
idr. 2020), ki so prinesle velike spremembe tako v študijsko kot vsakdanje ži-
vljenje študentov. Skupni označevalci obdobja med pandemijo covida-19 so
fizična oddaljenost, medosebna razdalja in selekcija socialnih stikov. Ti so iz-
hajali iz ukrepov za zajezitev širjenja virusa in so vnesli spremembe v posa-
meznikovo vsakdanje življenje.
Z novim načinom življenja in študija so se soočili tudi študentje. Pandemija
covida-19 se je skozi značilnosti socialne izolacije tako rekoč dotaknila vsega
v študentovem vsakodnevnem življenju (Aristovnik idr. 2020; Bork-Hüffer idr.
2021; Dodd idr. 2021; Doolan idr. 2021; Gabrovec idr. 2021; Garcia-Morales,
Istenič, A., M. Gačnik, B. Horvat, M. Kukanja Gabrijelčič, V. R. Kiswarday, M. Lebeničnik, M. Mezgec in M. Volk, ur.
2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
https://doi.org/10.26493/978-961-293-255-8.567-585