Page 572 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 572
aša Zrim Martinjak
H1 Med doživljanjem povezanosti študenta z drugimi študenti med štu-
dijem na daljavo in spolom obstajajo statistično značilne razlike.
H2 Med doživljanjem povezanosti študenta z drugimi študenti med študi-
jem na daljavo in soočanjem z duševnimi stiskami obstajajo statistično
značilne razlike.
H3 Med doživljanjem povezanosti študenta z drugimi študenti med študi-
jem na daljavo in prisotnostjo pri študiju obstajajo statistično značilne
razlike.
H4 Med doživljanjem povezanosti študenta z drugimi študenti med štu-
dijem na daljavo in študijskimi značilnostmi obstajajo statistično zna-
čilne povezanosti.
H5 Med doživljanjem povezanosti študenta z drugimi študenti med študi-
jem na daljavo in pogostostjo nezaslonskih aktivnosti v prostem času
obstajajo statistično značilne povezanosti.
Metodologija
Podatke smo zbirali v okviru presečne raziskave z naslovom Položaj študen-
tov in študentk Univerze v Ljubljani v razmerah covida-19, ki smo jo izvedli
na Oddelku za socialno pedagogiko Pedagoške fakultete Univerze v Ljub-
ljani ob zaključku študijskega leta 2020/2021. Raziskava je bila izvedena na
podlagi kvantitativne metode zbiranja podatkov. Uporabili smo deskriptivno
metodo raziskovanja. Namen raziskave je bil kakovostno in količinsko opre-
deliti osnovne značilnosti raziskovane teme ter ugotoviti morebiten obstoj
razlike ali povezanosti med dvema ali več pojavi. Zbiranje podatkov je pote-
kalo s pomočjo spletnega orodja za anketiranje 1ka.si med junijem in septem-
brom 2021. Anketni vprašalnik, ki je bil oblikovan prav za ta namen, je poleg
demografskih vprašanj obsegal več tematskih področij, vezanih na položaj
študentov v razmerah pandemije covida-19. Ta so bila: stanovanjski in mate-
rialni položaj, medosebni odnosi, interesi in prosti čas, soočanje s stiskami ter
študijsko področje. V zaključnem delu je vseboval še odprto vprašanje, »Ali
bi želeli še kaj dodati v povezavi z vsebino ankete in doživljanjem svojega
položaja v razmerah epidemije?«, kar je omogočilo splošno refleksijo. Pred
izvedbo raziskave smo opravili sondažno preverjanje vsebinske razumljivosti
vprašalnika in na podlagi povratnih informacij študentov različnih študijskih
smeri ter stopenj odpravili pomanjkljivosti.
Namenski vzorec raziskave predstavlja 1.424 študentov Univerze v Ljubljani
iz vseh regij Slovenije. Od teh jih je bilo 76,8 ženskega spola in 21,1 mo-
škega, ostali na vprašanje o spolu niso odgovorili oz. so se spolno identificirali
drugače. Natanko polovica udeležencev je prihajala iz mestnega, druga po-
572
H1 Med doživljanjem povezanosti študenta z drugimi študenti med štu-
dijem na daljavo in spolom obstajajo statistično značilne razlike.
H2 Med doživljanjem povezanosti študenta z drugimi študenti med študi-
jem na daljavo in soočanjem z duševnimi stiskami obstajajo statistično
značilne razlike.
H3 Med doživljanjem povezanosti študenta z drugimi študenti med študi-
jem na daljavo in prisotnostjo pri študiju obstajajo statistično značilne
razlike.
H4 Med doživljanjem povezanosti študenta z drugimi študenti med štu-
dijem na daljavo in študijskimi značilnostmi obstajajo statistično zna-
čilne povezanosti.
H5 Med doživljanjem povezanosti študenta z drugimi študenti med študi-
jem na daljavo in pogostostjo nezaslonskih aktivnosti v prostem času
obstajajo statistično značilne povezanosti.
Metodologija
Podatke smo zbirali v okviru presečne raziskave z naslovom Položaj študen-
tov in študentk Univerze v Ljubljani v razmerah covida-19, ki smo jo izvedli
na Oddelku za socialno pedagogiko Pedagoške fakultete Univerze v Ljub-
ljani ob zaključku študijskega leta 2020/2021. Raziskava je bila izvedena na
podlagi kvantitativne metode zbiranja podatkov. Uporabili smo deskriptivno
metodo raziskovanja. Namen raziskave je bil kakovostno in količinsko opre-
deliti osnovne značilnosti raziskovane teme ter ugotoviti morebiten obstoj
razlike ali povezanosti med dvema ali več pojavi. Zbiranje podatkov je pote-
kalo s pomočjo spletnega orodja za anketiranje 1ka.si med junijem in septem-
brom 2021. Anketni vprašalnik, ki je bil oblikovan prav za ta namen, je poleg
demografskih vprašanj obsegal več tematskih področij, vezanih na položaj
študentov v razmerah pandemije covida-19. Ta so bila: stanovanjski in mate-
rialni položaj, medosebni odnosi, interesi in prosti čas, soočanje s stiskami ter
študijsko področje. V zaključnem delu je vseboval še odprto vprašanje, »Ali
bi želeli še kaj dodati v povezavi z vsebino ankete in doživljanjem svojega
položaja v razmerah epidemije?«, kar je omogočilo splošno refleksijo. Pred
izvedbo raziskave smo opravili sondažno preverjanje vsebinske razumljivosti
vprašalnika in na podlagi povratnih informacij študentov različnih študijskih
smeri ter stopenj odpravili pomanjkljivosti.
Namenski vzorec raziskave predstavlja 1.424 študentov Univerze v Ljubljani
iz vseh regij Slovenije. Od teh jih je bilo 76,8 ženskega spola in 21,1 mo-
škega, ostali na vprašanje o spolu niso odgovorili oz. so se spolno identificirali
drugače. Natanko polovica udeležencev je prihajala iz mestnega, druga po-
572