Page 593 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 593
Doživljanje in ukrepanje žrtev spletnega nasilja med slovenskimi srednješolci

Preglednica 1 Količina časa, ki ga srednješolci preživijo na spletu
Približno koliko časa dnevno preživiš na elektronskih napravah z dostopom do interneta?

Odgovori N

Nič  ,

Do , ure  ,

Od  do , ure  ,

Od  do , ure  ,
Od  do , ure  ,

Več kot  ur  ,

Skupaj  ,

Preglednica 2 Pogostost doživljanja spletnega nasilja med srednješolci f
Kako pogosto si bil žrtev spletnega nasilja v šolskem letu 2021/2022?
Odgovori  ,
 ,
Enkrat ali dvakrat letno  ,
Enkrat na mesec  ,
Dogajalo se je približno enkrat na teden  ,
Večkrat tedensko
Vsak dan  ,
Skupaj

Iz preglednice 1 lahko razberemo, da skoraj 70  srednješolcev na spletu
preživi od 2 do 5,5 ure. Največ (35,4 ) jih tam preživi kar od 4 do 5,5 ure, kar
je velik razkorak s časovnimi priporočili za uporabo zaslonov v prostem času,
zapisanih v Smernicah za uporabo zaslonov pri otrocih in mladostnikih (Vintar
Spreitzer idr. 2021). Te za mladostnike, stare od 13 do 18 let, priporočajo, da
naj bo čas uporabe zaslonov v prostem času omejen v povprečju na največ
dve uri na dan. Torej srednješolci v povprečju za več kot 100  prekoračujejo
priporočila strokovnjakov.

V nadaljevanju nas je zanimalo, kako pogosto so bili srednješolci, ki so v
predhodnem vprašanju označili, da so v šolskem letu 2021/2022 doživeli vsaj
eno obliko zapisanega spletnega nasilja, žrtve spletnega nasilja.

Večina srednješolcev, ki se je s spletnim nasiljem že srečala (preglednica
2), navaja, da so bili žrtve spletnega nasilja enkrat ali dvakrat letno (f = 215;
78,5 ), desetina pa jih je spletno nasilje doživljalo tedensko ali pogosteje (f
= 28; 10,2 ).

V nadaljevanju nas je zanimalo, ali obstaja povezava med časom, ki ga sre-
dnješolci dnevno preživijo na spletu, in pogostostjo soočenja s spletnim na-
siljem. S Spearmanovim koeficientom korelacije rangov za preverjanje pove-

593
   588   589   590   591   592   593   594   595   596   597   598