Page 77 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 77
Logopedska obravnava jecljanja in kompetence v luči preteklosti in sedanjosti

Preglednica 3 Prakse svetovanja staršem oziroma skrbnikom

Parametri Delovno okolje Delovna doba
Šola Ambulanta Pod  let  let in več
x¯ σ x¯ σ
x¯ σ x¯ σ

Svetovanje staršem, naj ignorirajo , , , , , , , ,
jecljanje , , , , , , ,
, , , , , , ,
Svetovanje staršem, naj se o jec. , , , , , , , ,
odkrito pogovarjajo z otrokom , , , , , , ,
, , , , , , ,
Svet. staršem glede nasvetov, ki naj , , , , , , , ,
jih dajo otroku glede nač. pril. govora , , , , , , ,

Svetovanje staršem o pril. okolja v ,
smer komunik. enostavnejšega

Svetovanje staršem, naj obiščejo ,
drugega logopeda

Svetovanje staršem, naj spremljajo ,
način zatikanja

Svetovanje staršem, naj spremenijo ,
otrokovo prehrano

Svetovanje staršem, naj spremenijo ,
dnevni ritem/rutino

Opombe Šola: N = 20, ambulanta: N = 34, pod 10 let: N = 25, 10 let in več: N = 29.

šale. Primerjava odgovorov na postavke glede na delovno okolje in delovno
dobo logopedov je prikazana v preglednici 3. Analiza morebitnih razlik v pra-
ksi logopedov iz različnih delovnih okoljih ni pokazala statistično pomemb-
nih razlik. Največje, a nesignifikantne razlike so se pokazale pri svetovanju
glede nasvetov, ki jih naj jih starši dajo otroku v zvezi z govorom, česar se po-
gosteje poslužujejo logopedi iz šolskega okolja. Sledita svetovanje staršem o
odkritem pogovoru z otrokom glede jecljanja, česar se pogosteje poslužujejo
logopedi v zdravstvu, ter svetovanje staršem, naj jecljanje ignorirajo, kar po-
gosteje uporabljajo logopedi v šolskem okolju. Tudi analiza odgovorov glede
na delovno dobo ni pokazala statistično pomembnih razlik. Postavka, ki je
pokazala največjo razliko v praksi logopedov z manj delovne dobe v primer-
javi s tistimi z več delovne dobe, je bila svetovanje staršem glede spremembe
otrokove prehrane (U = 440,500, p = 0,059). Sledil je nasvet glede ignoriranja
jecljanja, ki ga staršem poda več logopedov z manj leti delovne dobe.

Samoocena kompetentnosti

Za vpogled v občutek kompetentnosti pri obravnavi jecljanja smo prido-
bili podatke o samooceni strokovne usposobljenosti logopedov na področju
ocenjevanja jecljanja v predšolskem in šolskem obdobju ter izvajanja pomoči

77
   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82