Page 75 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 75
opedska obravnava jecljanja in kompetence v luči preteklosti in sedanjosti

Preglednica 2 Primerjava med oceno pomembnosti in dejansko prakso vključevanja postopkov
v začetno pomoč otroku z jecljanjem

(A) (B) Wilcoxonov Rank Test

() () () () () () () () () () ()
,
Ocenjevanje disfluentnosti ,
<,
 , ,  , ,  , , –, ,
,
Ocenjevanje s pomočjo dejavnikov tveganja ,
,
 , ,  , ,  , , –, ,
<,
Pogovor z otrokom glede jecljanja

 , ,  , ,  , , –,

Ocena reakcij in emocij otroka

 , ,  , ,  , , –,

Razlaga jecljanja staršem

 , ,  , ,  , , ,

Pogovor s starši glede nasvetov, ki jih dajejo otroku v zvezi z govorom

 , ,  , ,  , , ,

Pogovor s starši o načinu odprtega pogovora z otrokom o jecljanju

 , ,  , ,  , , –,

Pogovor o različnih možnostih pomoči

 , ,  , ,  , , –,

Razlaga dejavnikov tveganja ter nadaljnjih postopkov obravnave

 , ,  , ,  , , –,

Opombe Naslovi stolpcev: (A) ocena pomembnosti vključevanja parametra, (B) dejansko vključeva-
nje parametra v praksi, (1) število, (2) povprečna vrednost, (3) standardni odklon (4), testna statistika, (5)
standardna napaka, (6) standardna testna statistika, (7) stopnja značilnosti.

in »Ocenjevanje disfluentnosti«. Na predzadnjem mestu je bila postavka »Po-
govor s starši o načinu odprtega govora z otrokom o jecljanju« in na zadnjem
»Pogovor z otokom o jecljanju«. Podatki dejanskega izvajanja istih postop-
kov pri začetni obravnavi jecljanja dosegajo nižje vrednosti. Edina postavka,
za katero so logopedi poročali o rednem izvajanju, je pogovor s starši glede
nasvetov, ki jih dajejo otroku v zvezi z govorom. Sledijo razlaga jecljanja star-
šem, pogovor s starši o načinu odprtega govora z otrokom o jecljanju, po-
govor o različnih možnostih pomoči, ocena reakcij in emocij otroka, razlaga
dejavnikov tveganja ter nadaljnjih postopkov obravnave staršem in ocenje-
vanje s pomočjo dejavnikov tveganja. Najmanj pogosto se z otrokom pogo-
varjajo o jecljanju. Predzadnje mesto po pogostosti rabe v praksi je pripadlo
ocenjevanju disfluentnosti. Pomembnih razlik med logopedi v različnih de-
lovnih okoljih in z različno delovno dobo nismo našli.

75
   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80