Page 97 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 97
Informacijska pismenost: razvoj pojma od veščine do miselne naravnanosti
posredovanih s strani umetne inteligence. Glede na obstoječe strahove pred
samovoljnim delovanjem umetne inteligence in nadaljnjim razvojem ume-
tne splošne inteligence, kjer gre za stanje avtonomnemu človeku podobnega
učenja, pa bo ključno, da bodo informacije, ki so podlaga za strojno učenje,
kakovostne. Informacijsko opismenjevanje za uporabo umetne inteligence,
tako zasebno kot poklicno, bo zato postajalo še pomembnejše, kot je danes.
Z vidika našega prispevka bo zanimivo tudi raziskovanje povezav med po-
sameznikovim dojemanjem umetne inteligence, njegovo pripravljenostjo za
njeno uporabo, njegovo stopnjo (informacijske) pismenosti in miselno narav-
nanostjo.
Literatura
American Library Association. 2006. »Presidential Committee on Informa-
tion Literacy: Final Report.« American Library Association, 24. julij. ht-
tps://www.ala.org/acrl/publications/whitepapers/presidential.
Association of College & Research Libraries (ACRL). 2015. »Framework for In-
formation Literacy for Higher Education.« American Library Association,
9. februar. https://www.ala.org/acrl/standards/ilFramework.
Avdeeva, S. M., A. Yu Uvarov in K. V. Tarasova. 2022. »Digital Transformation of
Schools and Student’s Information and Communication Literacy.« Voprosy
Obrazovaniya/Educational Studies Moscow (1): 218–243.
Bawden, D. 2001. »Progress in Documentation Information and Digital Litera-
cies: A Review of Concepts.« Journal of Documentation 57 (2): 218–259.
Behrens, S. J. 1994. »A Conceptual Analysis and Historical Overview of Informa-
tion Literacy.« College and Research Libraries 55 (4): 309–322.
Boh Podgornik, B., D. Dolničar, I. Sajovic, T. Bartol, A. Šorgo, B. Rodič, S. A. Glažar
idr. 2016. »Analiza informacijske pismenosti študentov sedmih slovenskih
fakultet po merilih in kazalcih ACRL.« V Izboljševanje kakovosti poučevanja
in učenja v visokošolskem izobraževanju: od teorije k praksi, od prakse k teoriji,
uredili K. Aškerc, S. Cvetek, V. Florjančič, M. Klemenčič, B. Marentič Požarnik
in S. Rutar, 52–63. Ljubljana: Center Republike Slovenije za mobilnost in
evropske programe izobraževanja in usposabljanja.
Bregant, J., B. Aberšek in B. Borstner, ur. 2022. Sodobne perspektive družbe: ume-
tna inteligenca na stičišču znanosti. Maribor: Univerzitetna založba Uni-
verze v Mariboru.
Bundy, A. 1999. »Information Literacy: The 21st Century Educational Smart-
card.« Australian Academic and Research Libraries 30 (4): 233–250.
Burchinal, L. G. 1976. »The Communications Revolution: America’s Third Cen-
tury Challenge.« V The Future of Organizing Knowledge: Papers Presented at
the Texas A&M University Library’s Centennial Academic Assembly, September
24, 1976. College Station, TX: Texas A&M University Libraries.
97
posredovanih s strani umetne inteligence. Glede na obstoječe strahove pred
samovoljnim delovanjem umetne inteligence in nadaljnjim razvojem ume-
tne splošne inteligence, kjer gre za stanje avtonomnemu človeku podobnega
učenja, pa bo ključno, da bodo informacije, ki so podlaga za strojno učenje,
kakovostne. Informacijsko opismenjevanje za uporabo umetne inteligence,
tako zasebno kot poklicno, bo zato postajalo še pomembnejše, kot je danes.
Z vidika našega prispevka bo zanimivo tudi raziskovanje povezav med po-
sameznikovim dojemanjem umetne inteligence, njegovo pripravljenostjo za
njeno uporabo, njegovo stopnjo (informacijske) pismenosti in miselno narav-
nanostjo.
Literatura
American Library Association. 2006. »Presidential Committee on Informa-
tion Literacy: Final Report.« American Library Association, 24. julij. ht-
tps://www.ala.org/acrl/publications/whitepapers/presidential.
Association of College & Research Libraries (ACRL). 2015. »Framework for In-
formation Literacy for Higher Education.« American Library Association,
9. februar. https://www.ala.org/acrl/standards/ilFramework.
Avdeeva, S. M., A. Yu Uvarov in K. V. Tarasova. 2022. »Digital Transformation of
Schools and Student’s Information and Communication Literacy.« Voprosy
Obrazovaniya/Educational Studies Moscow (1): 218–243.
Bawden, D. 2001. »Progress in Documentation Information and Digital Litera-
cies: A Review of Concepts.« Journal of Documentation 57 (2): 218–259.
Behrens, S. J. 1994. »A Conceptual Analysis and Historical Overview of Informa-
tion Literacy.« College and Research Libraries 55 (4): 309–322.
Boh Podgornik, B., D. Dolničar, I. Sajovic, T. Bartol, A. Šorgo, B. Rodič, S. A. Glažar
idr. 2016. »Analiza informacijske pismenosti študentov sedmih slovenskih
fakultet po merilih in kazalcih ACRL.« V Izboljševanje kakovosti poučevanja
in učenja v visokošolskem izobraževanju: od teorije k praksi, od prakse k teoriji,
uredili K. Aškerc, S. Cvetek, V. Florjančič, M. Klemenčič, B. Marentič Požarnik
in S. Rutar, 52–63. Ljubljana: Center Republike Slovenije za mobilnost in
evropske programe izobraževanja in usposabljanja.
Bregant, J., B. Aberšek in B. Borstner, ur. 2022. Sodobne perspektive družbe: ume-
tna inteligenca na stičišču znanosti. Maribor: Univerzitetna založba Uni-
verze v Mariboru.
Bundy, A. 1999. »Information Literacy: The 21st Century Educational Smart-
card.« Australian Academic and Research Libraries 30 (4): 233–250.
Burchinal, L. G. 1976. »The Communications Revolution: America’s Third Cen-
tury Challenge.« V The Future of Organizing Knowledge: Papers Presented at
the Texas A&M University Library’s Centennial Academic Assembly, September
24, 1976. College Station, TX: Texas A&M University Libraries.
97