Page 100 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 100

psiholog v dilemi: etične vsebine in etična zavest v praksi

                 psihologinja je tudi poskrbela, da je deček zapustil šolo po prija-
                 vi še isti dan in da je bil nameščen v varno okolje. Dečka in nje-
                 govo družino spremljamo v šolski svetovalni službi, družina je
                 vključena v obravnavo na CSD. Mama se z dečkovim opisom do-
                 godka ni strinjala, zato je zahtevala opravičilo psihologinje. Na
                 tem mestu je pomembno predstavljati glas otroka.
                 2.14.: Strokovno delo obvezuje psihologa, da se stalno poklicno izpo-
                 polnjuje, se vključuje v supervizijo psihološke prakse ter udeležuje
                 strokovnih srečanj psihologov in sorodnih strok.
            Eden najpomembnejših pogojev profesionalnosti je evalvacija lastnega
            dela. Da bi bili v prihodnje boljši in učinkovitejši, se je treba z rezulta-
            ti dela soočiti na čim kritičnejši in objektivnejši način (Pečjak in Košir,
            2017). Vsak psiholog v VIZ bi moral imeti zagotovljeno možnost stalnega
            strokovnega izpopolnjevanja ter vključevanja v redna intervizijska in su-
            pervizijska srečanja ter načrtovan čas za poglabljanje in pridobivanje no-
            vih znanj ter spretnosti na strokovnih srečanjih psihologov in predstav-
            nikov sorodnih strok.
                 Zelo pomembno je, da se psiholog v VIZ izobražuje tudi s področja
            poklicne etike; le tako bo občutljiv za etične dileme, jih prepoznaval in o
            njih bolje presojal. Primerna so izobraževanja v obliki diskusij in obrav-
            nave praktičnih primerov. K uspešnemu spopadanju z etičnimi dilemami
            pripomorejo nenehno samoizpraševanje psihologa in težnje k integrira-
            nju osebne ter poklicne etike. Verjeti je, da se bo število etičnih dilem po-
            večevalo, če se te ne bodo razreševale (Kolay Akfert, 2008).
                 Da bi psiholog pri svojem delu na področju VIZ lahko dosegal in
            vzdrževal najvišjo raven strokovne kompetentnosti (vsi členi Kodeksa pod
            2.) ter poglobljeno obvladal področje svojega dela, si mora tudi sam priza-
            devati za stalno strokovno izpopolnjevanje, delodajalec pa mu je dolžan
            zagotoviti kontinuirano izobraževanje. K strokovnemu usposabljanju so-
            dijo tudi izobraževanja na temo poklicne etike. Njegova naloga in etič-
            na odgovornost je, da to postavi kot eno izmed prioritet svojega dela, kot
            nujno higieno za profesionalno opravljanje delovnih nalog. Nadalje, z na-
            menom, da bo psiholog lahko svoje etične odgovornosti, ki se nanašajo na
            načela strokovne kompetentnosti (vsi členi pod 2.) spoštoval, je zavezan k
            stalnemu izobraževanju in izpopolnjevanju tudi na področju kakovostne-
            ga poznavanja psiholoških postopkov, metod, tehnik ter sredstev psiho-
            loškega ocenjevanja in vseh novosti v zvezi s tem. V namen preverjanja


            98
   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105