Page 102 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 102

psiholog v dilemi: etične vsebine in etična zavest v praksi

                 2.4.: Pri izboru psiholoških postopkov, metod, tehnik in sredstev za
                 psihološko ocenjevanje je psiholog neodvisen in avtonomen ter upo-
                 števa smernice stroke na svojem delovnem področju.
            Psiholog v VIZ mora, glede na to, da dela predvsem z otroki in mladostni-
            ki, ki so še posebej občutljiva populacija, izjemno skrbno izbirati sredstva
            psihološkega ocenjevanja in najresneje presojati svojo dejansko usposo-
            bljenost za kompetentno uporabo posameznih pripomočkov oz. se o tem
            posvetovati s kompetentnimi strokovnjaki (npr. CPS, strokovnjaki na
            centrih za psihološko merjenje in svetovanje (CPMS) ter na oddelkih za
            psihologijo) ter strogo upoštevati soglasje otroka, mladostnika in njego-
            vih staršev oz. skrbnikov za to uporabo.
                 Načelo strokovne avtonomnosti velja tudi za odnos med svetovalni-
            mi delavci znotraj svetovalne službe (Pečjak in Košir, 2017). Ustvarjalno
            sodelovanje med svetovalnimi delavci z različnim strokovnim profilom
            temelji na strokovni avtonomnosti vsakega posameznega delavca, zato
            je najpomembneje, da vsak posamezen delavec v skladu s svojo strokov-
            no usposobljenostjo vedno znova čim jasneje opredeli svoj vsakokratni
            delež oz. prispevek v projektu pomoči in/ali sodelovanja. Svetovalni de-
            lavec ima v odnosu do svetovalnega delavca drugega strokovnega profi-
            la prav tako pravico in dolžnost odkloniti vse naloge, ki presegajo njego-
            vo strokovno področje, trenutno usposobljenost in izkušenost (Pečjak in
            Košir, 2017).
                 2.7.: Psiholog o poteku psihološke obravnave vodi urejeno, sistematič-
                 no ter vsebinsko in časovno popolno strokovno dokumentacijo (dos-
                 je) ter s tem zagotavlja kakovost in preglednost strokovnega dela ter
                 poklicnega odnosa.
            Psiholog si ob vsakem razgovoru (osebnem, telefonskem, preko videokli-
            ca; krajšem nekajminutnem ali daljšem enournem svetovanju; v učilnici,
            pisarni ali drugem prostoru) sproti beleži oz. zapisuje vsebino razgovora.
            Čeprav se v trenutku pogovora s svetovancem zdi, da si bo psiholog ve-
            čino ključnih informacij zapomnil, temu ni tako. Zelo neetično in nedo-
            pustno se je npr. ne spomniti, kaj je udeleženec v svetovanju že povedal;
            pozabiti na kakšne dogovore; zamešati vsebino povedanega s strani raz-
            ličnih soudeležencev, ker vsebina ni bila zapisana; ne beležiti napredka,
            ciljev, posebnosti ipd. V primeru neupoštevanja tega pomembnega etič-
            nega načela psiholog pri svojem delu ne dosega in vzdržuje najvišje rav-
            ni strokovne kompetentnosti, temveč pada na raven klepeta in splošne-


            100
   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107