Page 99 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 99

II.1 ∙ etične vsebine pri delu psihologa v vzgoji in izobraževanju

            pripravljenost, da svetovancu zagotovi varno okolje; (7) svetovalec mora
            svetovancu povedati, da ni treba spremeniti svetovalnega odnosa in da se
            lahko svetovanje nadaljuje.
                 V nadaljevanju izpostavljamo dva konkretna primera, ko psiholog
            mora odstopiti od obveznosti popolnega ščitenja podatkov psihološke
            obravnave (ogroženo življenje svetovanca; sum nasilja in zlorabe otrok).
            1.   Dijaki so šolski psihologinji zaupali, da jih zelo skrbi za eno od
                 njihovih sošolk, ki ima duševne težave, in da je ta dan predčasno
                 odšla od pouka neznano kam. Dekleta v razredu so bila zelo raz-
                 burjena, saj naj bi jim izginula sošolka nakazala, da si namerava
                 vzeti življenje, vendar so to hotele ohraniti kot skrivnost. Poz-
                 nale so njene namere, saj jim jih je zaupala, vendar jih niso hote-
                 le razkriti, saj so ji obljubile, da tega ne bodo povedale nikomur,
                 in so želele, da tako tudi ostane, ne glede na izid. Psihologinja je
                 iz predhodno začete psihološke obravnave poznala stiske te de-
                 klice. Do takrat ni bila nikoli suicidalna, vendar je psihologinja
                 ocenila, da bi bila namera končati življenje lahko resna. Zato je
                 poklicala sošolke in jim razložila, da ogroženost življenja pred-
                 stavlja izjemo glede zaupnosti in da je zelo pomembno, da de-
                 klico čim prej najdejo. Ko je od njih izvedela konkreten dekličin
                 načrt za samomor, je takoj poklicala starše, ki so v zadnjem tre-
                 nutku preprečili načrtovano resno samomorilno vedenje.
            2.   Deček je učiteljici jutranjega varstva med pogovorom povedal,
                 da je bil doma priča pretepu med mamo in njenim partnerjem
                 ter da ga je strah za mamo. Učiteljica je dečku povedala, da bo in-
                 formacijo, ki ji jo je zaupal, predala psihologinji z namenom, da
                 dečku omogoči pogovor in da ga zaščiti. Šolska psihologinja je z
                 dečkom opravila pogovor in mu takoj na samem začetku pove-
                 dala, da je dobila informacije o nasilnem dogodku s strani nje-
                 gove učiteljice in da je to dogodek, ki predstavlja nasilje v dru-
                 žini. Dejala mu je, da je to informacija, ki je ne more in ne sme
                 zadržati zase, saj je njena naloga, da ga zaščiti in prijavi nasilje
                 centru za socialno delo (v nadaljevanju CSD). Pri tem mu je po-
                 vedala, da bo dogodek, ki se je zgodil, zapisala na način, kot ga je
                 sporočil učiteljici in psihologinji. Deček je dejal, da se boji zase,
                 za svojo sestro in mamo ter da maminega partnerja ne želi več
                 videti. Nazorno je opisal dogodek nasilja. Psihologinja je zapis
                 pogovora posredovala CSD na obrazcu za prijavo nasilja. Šolska


                                                                               97
   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104