Page 101 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 101

II.1 ∙ etične vsebine pri delu psihologa v vzgoji in izobraževanju

            pravilnosti svojih odločitev lahko koristno uporabi tudi supervizijska in
            intervizijska srečanja.

                 2.2.:  Psiholog  uporablja  pri  svojem  delu  tiste  psihološke  postopke,
                 metode, tehnike in sredstva za psihološko ocenjevanje, ki jih je oceni-
                 la in sprejela psihološka stroka.
            Iz tega izhaja, da je psihologova dolžnost slediti razvoju stroke, se redno
            seznanjati z novostmi, udeleževati usposabljanj, ki lahko povečajo njego-
            vo kompetentnost, seznanjati z novimi standardizacijami, normami za
            posamezna psihodiagnostična sredstva ipd. Če pri svojem delu uporab-
            lja nestandardizirani ocenjevalni pripomoček, se vsi sklepi, izluščeni iz
            tako pridobljenih rezultatov, uporabljajo le z največjo mero previdnosti,
            svetovanec pa mora biti s tem tudi jasno in konkretno seznanjen. V koli-
            kor opazi, da so norme psihodiagnostičnih pripomočkov že zastarele ali
            da v tujini obstajajo merski pripomočki, ki bi ob standardizaciji dragoce-
            no dopolnili nabor psihodiagnostičnih pripomočkov, na to samoinicia-
            tivno opozori.
                 2.3.: Strokovna zahtevnost posameznih posebnih področij psiholo-
                 škega dela obvezuje psihologa, da to področje poglobljeno obvlada.

            Psiholog v svetovalni službi v svetovalnem odnosu z učencem prepozna
            znake, ki lahko nakazujejo na določen primanjkljaj, motnjo. V želji, da
            bi čim strokovneje sporočal svoje ugotovitve v procesu svetovanja star-
            šem, skrbnikom učenca, se znajde pred etično dilemo. Kje sta meja nje-
            gove strokovnosti in raven poglobljenega poznavanja določenega psiho-
            loškega področja, da lahko z neko gotovostjo trdi, da gre pri učencu za
            določen odklon, npr. ADHD, ADD, MAS, disleksijo, depresijo, generalizi-
            rano anksiozno motnjo? Etično je, da staršem predstavi svoje ugotovitve,
            ki so objektivne, preverljive in strokovne (npr. opis vedenja, rezultati psi-
            hološkega ocenjevanja), in učenca napoti v ustanove, kjer bodo strokov-
            njaki, ki poglobljeno poznajo določeno področje, strokovno in celostno
            opravili diagnostiko ter opredelili potrebne prilagoditve v procesu šola-
            nja in morebitno dodatno pomoč. Npr., diagnozo generalizirane anksio-
            zne motnje, ADHD, MAS postavijo tudi klinični psihologi; disleksija in
            ostale učne težave se opredelijo na podlagi kombinacije defektološke in
            (klinično)psihološke diagnostike.




                                                                               99
   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106