Page 105 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 105

II.1 ∙ etične vsebine pri delu psihologa v vzgoji in izobraževanju

                 3.17.: Psiholog je pozoren na etične dileme, jih prepoznava in si pri-
                 zadevate dileme razreševati v skladu z načeli tega kodeksa. Pri raz-
                 reševanju etičnih dilem se posvetuje s kolegi na svojem delovnem po-
                 dročju in/ali se obrne po pomoč na Komisijo za etična vprašanja pri
                 Društvu psihologov Slovenije.
            Razreševati etične dileme ni enostavno niti časovno hitro. Od psihologa
            zahteva, da si za to vzame čas ter da si pri svojem delu postavi prioriteto,
            da etično dilemo rešuje, poišče pomoč pri odločanju ter se sam profesio-
            nalno kot tudi osebnostno nenehno razvija. Reševanje etičnih dilem ne
            sme počakati na »ko bo in če bo čas« ali biti celo prepuščeno naključnos-
            ti reševanja.


                 Načela integritete poklica (členi pod 4.)
                 (Društvo psihologov Slovenije, 2019)

                 4.2.: Psiholog se mora pri svojem delu zavedati svojih osebnih in po-
                 klicnih omejitev ter omejitev svojega delovnega mesta, raziskave ali
                 vloge v psihološki obravnavi.

                 4.5.: Psiholog predstavi svojo strokovno usposobljenost, izkušnje in
                 pristojnosti obravnavancem, sodelavcem, kolegom psihologom in šir-
                 ši javnosti objektivno in pošteno.

                 2.1.: Psiholog strokovno deluje v mejah svoje izobrazbe, usposoblje-
                 nosti, izkušenj, etičnih načel in pristojnosti delovnega mesta ali vlo-
                 ge v psihološki obravnavi.
            Nekateri otroci oz. mladostniki in/ali njihovi starši, ki še posebej zaupa-
            jo šolskemu psihologu in/ali so zaradi različnih subjektivnih razlogov ne-
            naklonjeni sodelovanju z drugimi institucijami (npr. splošno bolnišnico
            ali zdravstvenim domom, kjer obravnavo vodita klinični psiholog in pe-
            dopsihiater; CSD-jem, kjer obravnavo vodijo socialni delavci), lahko šol-
            skega psihologa vztrajno nagovarjajo, da bi sodelovali samo z njim in da
            drugih oblik pomoči ne potrebujejo (čeprav gre za vsebine, kjer bi bila nji-
            hova vključitev utemeljena, npr. za očitne duševne motnje, razvezo star-
            šev, sum nasilja ipd.). Nekateri se v skladu s svojimi prepričanji odločijo,
            da pomoči ne bodo poiskali drugje.
                 Etična naloga psihologa je, da predstavi svojo pristojnost, kompeten-
            ce in omejitve ter jih jasno razmeji od pristojnosti, kompetenc in omeji-
            tev strokovnjakov, s katerimi praviloma deluje v multidisciplinarnih ti-
            mih. Udeležencu v svetovanju to »preventivno« predstavi že v enem od


                                                                              103
   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110