Page 107 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 107

II.1 ∙ etične vsebine pri delu psihologa v vzgoji in izobraževanju

                 4.7.:  Psiholog  preprečuje  konflikt  interesov.  Zaveda  se  negativnih
                 posledic, ki jih povzroča dvojni/multipli odnos, zato lahko v prime-
                 ru, če presodi, da je tak odnos preveč obremenilen, predlaga svojo iz-
                 ključitev iz ene od delovnih vlog (npr. sočasna vloga svetovanja in
                 odločanja).
            V členu 4.7. je navedeno tudi, da psiholog preprečuje konflikt interesov,
            kar se v praksi lahko izkaže kot težje uresničljivo. Zavedati se moramo, da
            na kakovost in raven uresničevanja kodeksa v določeni meri vpliva tudi
            šolska klima. Šola, ki zagotavlja varno okolje, v katerem lahko psiholog
            izraža etične dileme, bo omogočala, da so le-te sprejete in konstruktivno
            obravnavane. Smernica za soustvarjanje varne šolske klime s strani psi-
            hologa je tudi, da pristopi proaktivno in vse zaposlene ozavešča o svojih
            delovnih nalogah, načinih dela in je glede svojega dela zelo transparenten
            (npr. kratka prestavitev na vsakoletni uvodni konferenci).

                 Izpostavljene vsebine ter konkretne etične dileme
                 v vzgoji in izobraževanju


                 Otroci s posebnimi potrebami v vrtcu
            Osnovna področja dela psihologa, zaposlenega v svetovalni službi vrt-
            ca, obsegajo svetovalno delo z otroki, s strokovnimi delavci (vzgojitelji,
            pomočniki vzgojiteljev, izvajalci zgodnje obravnave), starši, z vodstvom
            vrtca ter zunanjimi institucijami. Praviloma je delo psihologa v vrtcu v
            manjši meri usmerjeno v otroke ter bolj nagovarja odrasle (starše, stro-
            kovne delavce). Za uspešno delo z otroki s posebnimi potrebami v vrtcu
            mora psiholog poleg že omenjenih intenzivno sodelovati s strokovnimi,
            z zdravstvenimi in drugimi za otrokovo zdravje ter dobro počutje rele-
            vantnimi institucijami. Zaradi velikega števila vpletenih strokovnjakov,
            ki otroku nudijo pomoč v okviru zgodnje obravnave, postane delo še od-
            govornejše, saj se na tak način poveča možnost različnih zlorab zaupnih
            informacij  ipd.,  zato  je  še  posebej  pomembno  upoštevanje  člena  1.10.:
            Psiholog pri delu s posameznikom, skupino ali organizacijo vzpostavi zaupen
            odnos in v tem odnosu spoštuje načelo poklicne skrivnosti (Društvo psiholo-
            gov Slovenije, 2019). Ob tem se velikokrat vprašamo, koliko in katere in-
            formacije so tiste, ki jih »lahko« posredujemo otrokovemu vzgojitelju. V
            vrtcu imamo za učinkovito delo z otroki s posebnimi potrebami in z ri-
            zičnimi dejavniki oblikovano strokovno skupino, člani katere so psiholog
            (svetovalni delavec), otrokova vzgojitelja ter strokovni delavec za zgodnjo


                                                                              105
   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112