Page 108 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 108

psiholog v dilemi: etične vsebine in etična zavest v praksi

            obravnavo. Pridobljene informacije o otroku znotraj skupine varujemo
            kot poklicno skrivnost. Kadar psiholog oceni, da določena informacija ni
            v korist otroka oz. da bi posredovanje določenih informacij, dejstev otro-
            kovemu vzgojitelju temu otroku celo škodilo, jih varuje (npr. vsebine, po-
            vezane z duševnim zdravjem družinskih članov, verskim prepričanjem, s
            spolno usmerjenostjo ipd).
                 Ker pri delu z otroki govorimo o ranljivi populaciji, je še toliko po-
            membnejše upoštevanje člena 1.24.: Psiholog še posebno upošteva pravice in
            obče dobro obravnavancev, pri katerih je seznanjanje in pojasnjevanje psiholo-
            ga ter pridobitev njihovega soglasja pred začetkom psihološke obravnave okr-
            njeno iz objektivnih razlogov (npr. kronološka starost).
                 Identifikacija, prepoznava otrok s posebnimi potrebami, otrok z ri-
            zičnimi dejavniki v razvoju ter delo z njihovimi družinami, s strokovni-
            mi delavci vrtca predstavljata eno obsežnejših nalog svetovalnega dela v
            vrtcu. Na področju dela z otroki s posebnimi potrebami v vrtcu je z vidi-
            ka zakonskih določil (v povezavi z etičnimi načeli) in vsebine dela ključno
            poznavanje dveh osnovnih zakonov, in sicer:
            a)  Zakona o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami (ZUOPP-1)
                 (2011): zakon ureja usmerjanje otrok, mladoletnikov in polnole-
                 tnih oseb s posebnimi VIZ potrebami ter določa načine in oblike
                 izvajanja VIZ;
            b)  Zakona o celostni zgodnji obravnavi predšolskih otrok s poseb-
                 nimi potrebami (ZOPOPP) (2017): namen zakona je urejanje ce-
                 lostne obravnave otrok s posebnimi potrebami in otrok z rizi-
                 čnimi dejavniki ter njihovih družin v predšolskem obdobju.

                 Poleg poznavanja ter upoštevanja omenjenih zakonov je z vidika eti-
            ke in vsebine dela potrebno tudi odlično poznavanje razvoja ter učenja
            predšolskega otroka, o čemer govori tudi člen 2.3. Kodeksa poklicne etike
            psihologov (Društvo psihologov Slovenije, 2019): Strokovna zahtevnost po-
            sameznih posebnih področij psihološkega dela obvezuje psihologa, da to podro-
            čje poglobljeno obvlada. Svetovanje otrokom in mladostnikom se razliku-
            je od svetovanja odraslim (za pregled raziskav glej Pečjak in Košir (2017)).
            Pri svojem delu mora psiholog upoštevati značilnosti, omejitve, samore-
            fleksivne zmožnosti in specifične razvojne potrebe, ki izhajajo iz razvoj-
            nih zmožnosti različno starih otrok in mladostnikov.




            106
   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113