Page 110 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 110

psiholog v dilemi: etične vsebine in etična zavest v praksi

            s starši tudi po podanem predlogu usmerjanja otroka, saj je tvorno sode-
            lovanje s starši ključen pogoj za skupno pomoč v dobro otroka.


                 Prehod iz vrtca v OŠ
            Pojem tranzicija oz. prehod na področju VIZ uporabljamo, ko želimo po-
            imenovati prehod iz enega učnega okolja v drugega (npr. iz družine v vr-
            tec, iz vrtca v šolo, iz enega razreda v drugega ipd). Temeljni cilj pri pre-
            hodu otrok iz vrtca v šolo je podpora otrokom, da se v novem okolju, tj. v
            šoli, dobro počutijo in da postopoma razvijejo veščine sobivanja med vr-
            stniki, v novem okolju, pod novimi pogoji, s podporo strokovnih delavcev.
            Slednje zahteva učinkovito sodelovanje med vsemi vpletenimi deležniki:
            vrtcem, šolo in starši.
                 Čeprav posredovanje informacij med šolo in vrtcem ni zapisano v no-
            benem zakonu (z izjemo posredovanja informacij v primeru odloženega
            všolanja in ugotavljanja pripravljenosti za vstop v šolo), pa se vsi vpleteni
            deležniki zavedamo, da je le-to nadvse pomembno. V priporočilih za us-
            pešen prehod iz vrtca v šolo (Cotič Pajntar in Zore, 2018), ki opredeljuje-
            jo vlogo vrtca pri zagotavljanju učinkovitega prehoda otrok, lahko med
            drugim preberemo, da vrtec, v soglasju s starši, šoli zagotavlja informa-
            cije o otroku, ki bodo v podporo uspešnemu prehodu. Področje posredo-
            vanja informacij je v različnih okoljih različno urejeno, prav tako so zelo
            različna pričakovanja posameznih strokovnih delavcev v izobraževalni
            vertikali ter tudi staršev (kar ostaja odprta naloga za stroko v prihodnje).
            Izmenjava informacij o otrocih, ki so bili opredeljeni kot otroci s posebni-
            mi potrebami oz. so bili v predšolskem obdobju deležni storitve in pomo-
            či zgodnje obravnave, je običajna praksa. Omenjeni otroci so bili že v vrt-
            cu prepoznani kot rizični v razvoju in prilagoditve, ki izhajajo iz njihovih
            težav in izzivov, so ključne za uspešno delovanje otroka v šoli. Običajno
            tako starši kot tudi strokovni delavci prepoznajo pozitivne učinke posre-
            dovanja informacij o funkcioniranju otroka.
                 Ob etično dilemo trčimo v primeru, kadar je pričakovano, da bo šola
            prejela informacije o delovanju vseh otrok, ki prehajajo v šolo – torej ob
            odločitvi, katere so tiste informacije, ki bodo konkretnemu otroku v pod-
            poro pri uspešnemu prehodu, ne pa morda takšne, ki bodo otroka ozna-
            čile oz. mu škodile že pred možnim novim začetkom. Člen 1.21. (Društvo
            psihologov Slovenije, 2019): Psiholog ne sme, ne glede na soglasje obravnavan-
            ca, objavljati podatkov, ki bi lahko kakorkoli škodili obravnavancu. Pomembno
            je spoštovanje človekovih – otrokovih pravic, njegovega dostojanstva,


            108
   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115