Page 229 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 229

II.6 ∙ etične vsebine pri delu psihologa v delovnih organizacijah

            Pomaga razumeti, da je lahko npr. menjava službe, delovnega položaja ali
            lokacije stresna situacija, ki zahteva obdobje prilagajanja. Skladno s čle-
            nom 3.16. Kodeksa poklicne etike psihologov (Društvo psihologov Slovenije,
            2019): Kadar psiholog vodi projekt, poučuje, opravlja mentorstvo ali supervizi-
            jo, je odgovoren za korektno znanstveno in strokovno delovanje vseh sodelujo-
            čih in za upoštevanje poklicnih etičnih načel.


                 Razvoj zaposlenih
            Odgovornost za razvoj zaposlenih je zagotovo naloga, s katero se psiho-
            log, ki je zaposlen v delovni organizaciji, sreča slej ko prej (npr. struktu-
            riranje letnih razvojnih razgovorov, razvoj modela kompetenc, izobraže-
            vanje vodij za ustrezno podajanje povratnih informacij, sodelovanje pri
            pripravi načrta izobraževanj, izvedba delavnic konstruktivne komunika-
            cije, coaching zaposlenih).

                 Primer etične dileme, s katero se lahko sreča psiholog, je situa-
                 cija, ko npr. vodja želi, da se zaposleni udeleži coachinga, zapos-
                 leni pa v tem ne vidi smisla. Izhajajoč iz člena 1.2. (Psiholog pri
                 svojem delu spoštuje in ščiti pravice obravnavanca do zasebnosti, sa-
                 moodločanja in avtonomije) in 1.3. (Psiholog pri svojem delu v naj-
                 večji možni meri zagotavlja obravnavancu odločanje o njem samemu,
                 vključno z odločitvijo o vzpostavitvi in o zaključku psihološke obrav-
                 nave) Kodeksa (Društvo psihologov Slovenije, 2019) je psiholog
                 v tem primeru dolžan vodji, kljub neposrednemu navodilu, naj
                 zaposlenega sprejme na coaching, pojasniti, da se kakršno koli
                 svetovanje ali coaching lahko izvaja samo tedaj, ko se zaposle-
                 ni strinja z opredeljenimi področji za razvoj na področju svo-
                 jih kompetenc in s svojo vključitvijo v proces coachinga. Šele te-
                 daj se lahko oblikuje t. i. tripartitna pogodba, s katero se vse tri
                 strani (zaposleni, coach in nadrejeni) zavežejo k procesu, opre-
                 delijo cilje ter trajanje procesa.


                 Če coaching ali svetovanje izvaja psiholog, ki je zaposlen v delovni
            organizaciji, mora biti še posebej pozoren na to, da nadrejenim ne razkri-
            va vsebine pogovorov, ki jih ima s coacheejem, četudi je po tem vprašan.
            Etično je, da se z zaposlenim, ki je vključen v proces coachinga, dogovori-
            ta, katere informacije bodo posredovane dalje nadrejenemu in kaj ostane
            samo med njima. Nadrejeni se mora strinjati s področji, ki jih obravnavata


                                                                              227
   224   225   226   227   228   229   230   231   232   233   234