Page 634 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 634

psiholog v dilemi: etične vsebine in etična zavest v praksi

            vrednot, prepričanj in drugih osebnostnih dejavnikov pri moralnih pre-
            sojah (Klampfer, 2003; Korkut, 2020).
                 Poučevanje in učenje etike na interaktiven način, ob posvečanju po-
            zornosti tako dobrim sposobnostim odločanja kot čustvenim namigom,
            zagotavlja tisto, v čemer naj bi psihologi najbolj uživali in iz česar naj bi
            se največ naučili (Korkut, 2020). In ko se vprašamo, kako psihologe senzi-
            bilizirati za etična vprašanja v psihologiji in stroki, je pomembno, da jim
            damo aktivno vlogo in odgovornost za razširjanje etičnih načel. Učenje
            je najučinkovitejše takrat, ko se lahko čustveno povežejo s predmetom,
            ko najdejo pomen in se v proces vključijo kot aktivni udeleženci (Korkut,
            2020).
                 V nadaljevanju so predstavljene vsebine, ki psihologu pomagajo uza-
            vestiti lastne čustvene, osebnostne in druge dejavnike pri razvijanju
            učinkovitega ravnanja v etično občutljivih situacijah.


                 Problemsko usmerjeno učenje
            Problemsko učenje je na posameznika osredotočen pristop k poučevanju
            in učenju, katerega osnova je konkreten problem. Ta je grobo ali površno
            strukturiran z namenom spodbujanja posameznikov k oblikovanju raz-
            ličnih rešitev. Problemsko učenje se običajno pojavlja v kombinaciji s tim-
            sko obliko dela (posamezniki so razdeljeni v skupine in aktivno rešujejo
            skupni cilj – konkreten problem). Izhodiščna točka problemskega pouče-
            vanja je nabor scenarijev s problemi, ki posameznike spodbujajo k samo-
            stojnemu raziskovanju in upravljanju s problemom. Predavanja, seminar-
            ji, delavnice ali laboratorijske vaje so tako podkrepljene z raziskovanjem
            in s skupinskim delom. S problemskim učenjem se ne pridobiva samo te-
            oretičnega znanja, ampak se krepijo veščine upravljanja s problemom in
            uporaba le-teh v praktičnem kontekstu. Problemsko učenje spodbuja ra-
            zvoj sposobnosti kritičnega mišljenja, reševanja problemov in razvoj ko-
            munikacijskih spretnosti (Univerza v Mariboru, 2019) – torej vsega tiste-
            ga, kar potrebujemo tudi pri poučevanju in krepitvi učinkovitega ravnanja
            psihologov v etično občutljivih situacijah.
                 Psihologi se neprestano srečujemo s konkretnimi etičnimi primeri
            (problemskimi situacijami). Vnaprejšnja priprava nanje v obliki predho-
            dne študije obstoječih etičnih primerov in problemsko usmerjenega uče-
            nja etike lahko ter gotovo olajša proces etičnega odločanja psihologa v
            podobni situaciji v prihodnosti. Analiza konkretnih primerov psiholo-
            gom hkrati omogoča, da lahko zavzamejo širšo perspektivo, razmišljajo


            632
   629   630   631   632   633   634   635   636   637   638   639