Page 18 - Kvalitativno pedagoško raziskovanje: od obdelave podatkov do predstavitve ugotovitev
P. 18

Urejanje podatkov in kvalitativna obdelava podatkov


                  bej značilno razmerje med starim, ki nam je že poznano (o čemer imamo že
                  ugotovitve ali rezultate), ter novim in neznanim (pojavom, ki ga raziskujemo).
                  Oboje skupaj omogoča razumevanje in ima pomembno vlogo pri razlagi ali
                  interpretaciji podatkov, ki smo jih dobili (Willig, 2017).
                    Interpretacija podatkov pri hermenevtični analizi vključuje tudi razumeva-
                  nje raziskovalca in raziskovalčevega zgodovinskega konteksta.
                    Osnovni koncept hermenevtične analize tako vključuje (Vieira in de Quei-
                  roz, 2017):

                     1. razumevanje raziskovalca, ki uporabi vse svoje čute za raziskovanje
                       problema;
                    2. odgovornost do razumevanja, ki se nahaja med dvema skrajnostma, na
                       eni strani je subjektivnost in na drugi stvarnost, ter
                    3. hermenevtični krog.

                    Menijo, da je hermenevtični krog značilen za hermenevtično analizo, saj je
                  krog preprost, a močan simbol, ki je navadno signal odmika od linearnega k
                  bolj iterativnemu in integrativnemu ali celostnemu razmišljanju (Tomkins in
                  Eatough, 2018). Tako razmišljanje pa v hermenevtični analizi prinaša celovi-
                  tejše razumevanje.
                    Hermenevtični krog vključuje tudi ponavljajoče se pregledovanje in anali-
                  ziranje delov ter celotnega gradiva. Pri analizi upoštevamo soodvisnost po-
                  mena delov in celote, ki jo tvorijo. Postopek pregledovanja in analize doblje-
                  nih podatkov vključuje ponavljajočo se analizo ter se neprestano pomika od
                  celotek delomin obratno,oddelovk celoti (Grondin,2017).Zato sepriporoča,
                  da so npr. opravljeni intervjuji posneti, da se jih lahko večkrat pregleda.
                    Karina Limonta Vieira in de Queiroz (2017) predlagata združitev herme-
                  nevtične in kvalitativne vsebinske analize, ki je napisana v naslednjem po-
                  glavju. Navajata, da hermenevtika omogoča razumevanje najglobljega smi-
                  sla besedila, medtem ko je kvalitativna vsebinska analiza metoda sistematič-
                  nega opisa kvalitativnih podatkov. Združitev obeh metod obdelave podat-
                  kov omogoča razumevanje, sistematizacijo podatkov, fleksibilnost in hkrati
                  zmanjša prisotnost subjektivnosti v raziskavi.


                  Kvalitativna vsebinska analiza
                  Poimenovanje Kkvalitativna vsebinska analiza uporabljamo po Vogrincu
                  (2008), čeprav Mesec (1998) uporablja le pojem kvalitativna analiza. Vendar
                  tudi v tuji literaturi navadno zasledimo pojem qualitative content analysis
                  (angl.) (Elo idr., 2014; Roller, 2019). Ta način ali metodo obdelave bi lahko ime-


                  18
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23