Page 44 - Kvalitativno pedagoško raziskovanje: od obdelave podatkov do predstavitve ugotovitev
P. 44

Urejanje podatkov in kvalitativna obdelava podatkov


                     –koda C1 je del kode C2;
                     – koda C1 je vzrok kode C2;
                     – koda C1 je nasprotna kodi C2;
                     – koda C1 je isto kot koda C2;
                     – koda C1 je last kode C2.

                    Navedeni odnosi omogočajo oblikovanje mreže različnih povezav med ko-
                  dami.
                    Upamo, da je kratka predstavitev enega programa koga navdušila, da bo
                  računalniški program uporabil pri kvalitativni obdelali podatkov, saj ima ra-
                  čunalniška obdelava podatkov nekatere prednosti pred ročno obdelavo. Ra-
                  čunalniško lahko hitreje urejamo gradivo, določamo kode, jih povezujemo
                  in oblikujemo kategorije, oblikujemo mreže povezav, sproti pa lahko tudi pi-
                  šemo zapise k posameznim delom besedila, kar nam pomaga pri oblikovanju
                  zaključkov.

                  Sklepne misli o kvalitativni obdelavi podatkov
                  Ne glede na način, ki ga bomo uporabili za namen kvalitativne obdelave po-
                  datkov, moramo priti do nekih ugotovitev, ki naj bi bile nove, ne pa pona-
                  vljanje in potrjevanje starih oz. zastarelih ter že predstavljenih ugotovitev. Če
                  se strinjamo z rekom, da so edina stalnica spremembe, cilj kvalitativne ana-
                  lize ni potrjevanje ugotovitev, ampak prav brskanje in iskanje novega, še ne-
                  raziskanega in neodkritega ali tistega, kar je pogosto namenoma skrito ali
                  zamolčano.
                    Kot smo lahko razbrali iz opisov različnih analiz kvalitativnega gradiva, so
                  ugotovitve pogosto predstavljene kot konstrukcija nekega modela, ki vklju-
                  čuje različne povezave. Pri tem lahko uporabimo različne prikaze, npr. ma-
                  trike, mreže, diagrame ipd., ki nam ponazorijo rezultate raziskave, če se stri-
                  njamo tudi z rekom, da slika pove več kot tisoč besed – to predstavljamo v
                  nadaljevanju.


















                  44
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49