Page 45 - Kvalitativno pedagoško raziskovanje: od obdelave podatkov do predstavitve ugotovitev
P. 45

2



                  Nekatere vrste raziskav v kvalitativnem

                  raziskovanju






             Vrste raziskav v kvalitativnem raziskovanju navadno predstavljajo eno oz.
             določeno metodologijo ali so kombinacija metodologij. Ker je besedilo na-
             menjeno kvalitativnemu raziskovanju, bi bilo verjetno koristno, da bi najprej
             predstavili različne vrste raziskav v kvalitativnem raziskovanju, ki se razliku-
             jejo glede na namen, cilje in raziskovalna vprašanja, tehnike ter proces zbi-
             ranja podatkov in na njihovo kvalitativno obdelavo. Za drugačen, procesen
             ali stopenjski način prikaza pedagoškega kvalitativnega raziskovanja smo se
             odločili, ker so pri načinih ali metodah obdelave podatkov podrobneje pred-
             stavljeni osnovni in ključni pojmi, ki naj bi jih raziskovalec predhodno poznal
             za razumevanje metodologije v kvalitativnem raziskovanju. V mislih imamo
             npr. razumevanje, kaj je kodiranje, koda, kategorija ipd.
               Poudarjamo, da je za izvedbo kakovostne katere koli kvalitativne raziskave
             koristno, da se raziskovalec izogiba generičnemu pojmovanju kvalitativne ra-
             ziskave. Generična kvalitativna raziskava je tista, ki zavrača zvestobo eni sami
             filozofski predpostavki in paradigmi (prim. Krmac in Cencič, 2022).¹ Začela se
             je uporabljati predvsem, ker se raziskovalci s svojim raziskovalnim proble-
             mom niso znašli znotraj meja ene same filozofske predpostavke in paradi-
             gme. Raziskovalcem je tako generična kvalitativna raziskava ponudila mož-
             nost prehajanja teh meja in uporabo pristopov oz. tehnik zbiranja podatkov
             ter različnih načinov obdelave kvalitativnih podatkov, ki so jih raziskovalci iz-
             brali na osnovi svoje epistemološke drže (Kahlke, 2014).
               Kate Caelli idr. (2003) so izpostavili, da je generični pristop h kvalitativnemu
             raziskovanjupostalprecejpogostindajepredlaganihmaloterhkratirazlične
             smernicezaizvedbo generičnekvalitativneraziskave.Predvidevali so tudi,da
             bo ta trend le še naraščal, kar se je tudi potrdilo.
               Smernice za izvedbo generične kvalitativne raziskave pa so še vedno ne-
             dorečene oz. so raziskovalcem prepuščeni izbira, preplet in kombinacija raz-
             ličnih analiz. To je kvalitativna raziskava, ki ni nastala po načelih določene
             vrste kvalitativne raziskave, ampak prosto sledi značilnostim kvalitativnega
             raziskovanja.


            ¹ Nasprotje generični kvalitativni raziskavi so npr.: akcijska raziskava, študija primera, fenomeno-
             loška raziskava itn.


                                                                             45
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50