Page 50 - Kvalitativno pedagoško raziskovanje: od obdelave podatkov do predstavitve ugotovitev
P. 50
Nekatere vrste raziskav v kvalitativnem raziskovanju
Preglednica 2.1 Ključni pojmi nekaterih kvalitativnih raziskav
Ključni Nekatere kvalitativne raziskave
pojmi Narativna ra- Študija pri- Akcijska ra- Fenomeno- Etnografska Interpreta-
ziskava mera ziskava loška razisk. raziskava tivna razisk.
Cilj razi- Raziskati ži- V določe- Uvedba in iz- Razumevanje Poglobljena Videnje
skovanja vljenje posa- nem oko- boljševanje bistva pojava predstavitev sveta skozi
meznika lju čim bolje novosti v pe- ali izkušnje neke »kul- percepcijo
predstaviti in dagoški pra- turne scene« in izkušnje
analizirati iz- ksi. udeležencev
brani primer raziskave
Sodelujo- Predstavitev Različni dele- Različni de- Preučevanje Posamezniki Interpretacija
či v razis- in analiza žniki ležniki, poleg več posame- ali skupine z enega ali več
kavi enega ali učiteljev npr. znikov, ki so isto kulturo v posamezni-
skupine po- še različni si delili izkuš- določenem kov
sameznikov strokovni de- nje/pojav okolju
lavci, učenci,
starši, razi-
skovalci
Razisko- Potreba po Spoznati pri- Izboljšanje Potreba po Opis in in- Interpretacija
valni pro- pripovedo- mer, ki je prakse z opisovanju terpreta- pomena po-
blem vanju zgodb lahko oseba, neko inter- bistva doži- cija skupnih java,
posamezni- skupina, za- vencijo vetega po- vzorcev pre- dogodka
kovih izku- vod ali nje- java učevane sku- ali vloge
šenj gov dolo- pine, brez posameznika/-
čen del, pro- vrednotenja ov
gram, dogo- in ocenjeva-
dek ipd. nja
Tehnike Intervju, do- Opazovanje, Različne teh- Poglobljeni Opazovanje, Prvotno in-
zbiranja kumenti individualni nike, npr. intervju, in- intervju tervju, inter-
podatkov intervju, in- opazovanje, tervju v foku- vju v foku-
tervju v foku- intervju, pi- sni skupini sni skupini,
sni skupini, sni vprašal- tudi opazo-
dokumenti niki, doku- vanje in do-
menti ipd. kumenti
Obdelava Analiziranje Predstavitev Analiza in Analiziranje Analiziranje Ponavljajoča
podatkov zgodb in raz- v določenem skupno vre- pomembnih podatkov na se analiza
vijanje tem, času in oko- dnotenje ali trditev in po- podlagi opi- (hermenev-
pogosto s lju ali spre- refleksija re- java na pod- sovanja kul- tični krog), ki
pomočjo membe v ča- zultatov po- lagi opisova- ture temelji na in-
kronologije sovnem ob- sameznega nja terpretaciji
dobju akcijskega
koraka
razlogov za njeno podrobno predstavitev; drugi pa je, da je, kot navaja Ka-
thy Charmaz (2006), lahko le dopolnitev drugim analizam v kvalitativnem
50